2 Aralık 2012 Pazar

Kayısı Reçeli

Merhabalar,

Ben bu sene kayısılarımı kayısı bahçesinden kendi ellerimle topladım. Böyle olunca da aldım da aldım. Hem lezzetli hem de hormonsuz olunca da kızım da gönül rahatlığıyla bol bol yedi. Ev de bu kadar kayısı olunca birazını kuruttum birazını da reçel yaptım. Kayısı kurutma işini ilk defa yaptığım için bu sene fazla miktar da yapmaktan kaçındım. Ama seneye kısmet olursa daha fazla yapmayı planlıyorum. Bu yıl ki kurutma işlemi için sizlere pek bir şey aktaramıyacağım. İnşallah seneye. Ama reçelim çok güzel oldu.

İşte lezzetli kayısı reçelimin tarifi,





Malzemeler :

  • 1 kg kayısı
  • 1 kg toz şeker
  • Yarım limonun suyu

Yapılışı :

Kayısıları yıkayalım. Ortadan ikiye bölüp çekirdeklerini çıkartalım. Derin bir tencerenin içine kayısılarımızı alalım ve üzerine toz şekeri ilave edip bir gece dolapta bekletelim. Süre sonunda şekerlerin bir kısmı erimiş olur. Tenceremizi orta hararetli ocağın üstüne alalım. Kaynamaya başladığında üzerinde köpükler oluşur, bu köpükleri kevgir yardımıyla alalım. Ocağın altını kısalım ve reçelimizi koyulaşıncaya kadar kaynatalım. Reçelimiz istenilen kıvama geldikten sonra limon suyunu ilave edip 5 dk. daha kaynatalım. Artık reçelimiz hazır. Soğuduktan sonra kavanozlara alalım. Serin bir yerde muhafaza edelim.

Afiyet Olsun.... 





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...