11 Temmuz 2014 Cuma

Etimek Tatlısı

Herkese kocaman bir merhaba,

Öncelikle herkese Hayırlı Cumalar diliyorum...

Bugün sizlere hepimizin bildiği ve sevdiği bir tatlı tarifi vereceğim. Tarif canım anneciğime ait. Yıllar önce ilk defa yaptığında hepimiz bayılmıştık. O yıllardan bugüne gelene kadar hep yapılır ve çok sevilir. İnternette çok değişik halleri var ama ben alıştığım usul klasik seviyorum...

Ve sizde denemek isterseniz nefis etimek tatlımın tarifi şöyle,








Malzemeler :

  • 1 paket tuzsuz etimek
  • 3 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 çorba kaşığı tereyağı

Şurubu için,

  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı su

Üzeri için,

  • Hindistan cevizi



Yapılışı :

İşe tatlının şurubunu hazırlamakla başlayalım. Derin bir tencerenin içine su ve toz şekeri alalım. Kaynadıktan 5 dk. sonra altını kapatıp soğumaya bırakalım. Etimekleri kenarı yüksek bir kabın içine dizelim. Üzerine hafif ılınan şurubu dökelim. Diğer tarafta muhallebi için süt, un ve nişastayı bir tencerenin içine alalım. İyice çırptıktan sonra ocağın üstüne alalım. Koyulaşana kadar karıştırarak pişirelim. En son tereyağı ve vanilyayı ekleyip ocağın altını kapatalım. Muhallebiyi tatlının üzerine dökelim ve spatula yardımıyla yayalım. Sıcaklığı geçtikten sonra tatlımızı buzdolabında 1 - 2 saat dinlendirelim. Ve hindistan cevizi ile süsleyip servis edelim.


Afiyetler Olsun...



Mutlu hafta sonları...Sevgiyle kalın....:)))




Not :
Ben kremanın içine toz şeker ilave etmedim ama siz arzu ederseniz ekleyebilirsiniz...










10 yorum:

  1. ellerine sağlık, missss :))
    bilmem mi hiç o tadı...

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdiğim ve yaptığım bir tatlıdır.Ellerinize sağlık,sevgiler :)
    Anneciğede sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  3. Harika lezzet süper sunum, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım. =) Kırmızı falan dekorda yapmışsın. İştah açıcı olmuş herşey. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. off off en sevdiklerimden elinize sağlıkkk harika görünüyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık Selda..çok lezzetli görünüyor... kalplerde çok yakışmış

    YanıtlaSil
  7. şerbetteki şeker yeter :) afiyetle

    YanıtlaSil
  8. Geçen ben de yaptım :) Sertaç sizin de yaptığınızı yazınca ben de bloğunuzu öğrenmiş oldum :)
    Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...Bloğu da takibe aldım :)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.

    Nefis ve lezzetli Etimek Tatlınız bir harika görünüyor. Elinize, emeğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en GÜZEL'e emanet olun, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  10. Bu tatlıda hep küçüklüğüm aklıma gelir. Çok severim. Ellerine sağlik canim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...