25 Temmuz 2016 Pazartesi

Muska Paçanga Böreği

Merhabalar,

Canlarım bugün sizlere çıtır çıtır nefis bir börek tarifi vereceğim. İnanın tadına doyamayacaksınız :) Fırında piştiği için fazla yağlı da olmuyor. Çay oluncaya kadar hemen hazırlayabilirsiniz. Fazlaca hazırlayıp pişirmeden buzlukta da saklayabilirsiniz. Bizim evdekiler bayıldı. Umarım sizler de en kısa zamanda dener ve beğenirsiniz. :)

Haydi hep birlikte muska paçanga böreğimizin tarifine bir göz atalım,








Malzemeler :


  • 2 adet yufka
  • Sucuk
  • Kaşar peyniri
  • 1 adet domates
  • 1 adet çarliston biber
  • 1 adet kapya biber
  • Tuz 
  • Değirmen karabiber

Yufkanın içine sürmek için,
  • Sıvı yağ

Üzeri için,
  • 1 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ

Yapılışı :

Yufkaları dört parmak genişliğinde şeritler halinde keselim. Diğer tarafta sucuk, kaşar peyniri, kapya ve çarliston biberleri küp küp doğrayalım. Domatesin çekirdek kısmını çıkartıp onu da küp küp doğrayalım. Tuz ve değirmen karabiber ile lezeetlendirelim. Şerit halindeki yufkamızdan bir tane alıp tezgaha serelim. Üzerine her yerine gelecek şekilde sıvıyağ sürelim. Bir ucuna iç harçtan koyup muska şeklinde saralım. Yufkalar bitene kadar aynı işleme devam edelim. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine böreklerimizi dizelim. Üzerlerine yoğurt ve sıvı yağ karışımından sürelim. 180 C önceden ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirelim. Muska paçanga böreklerimizi sıcak sıcak servis edelim.

Afiyetler olsun....:)))






7 yorum:

  1. Seldacım canım bu nasıl bir güzellik böyle :)))) Offff diyorum başka da bir şey demiyorum. Ellerine sağlık. Börekler çıtır çıtır görünüyor gerçekten. Notuma aldım en kısa zamanda deniycem. Sevgiler İstanbul'dan kucak dolusu. Seni seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Busem çok teşekkür ederim. Mutlaka denemelisin. Çok güzel oluyor. Sevgiler en kocamanından...:)

      Sil
  2. Herşeyden konuşmalı blogunun etkinliğinden geliyorum... bu güzel blogu hemen takibe aldım. bende beklerim. sevgiler....
    www.soslubadem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Ben de sizin bloğunuzu takibe aldım hemen. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle :)
      Sevgiler,

      Sil
  3. Paçangaya hiç dayanamam ,her gün olsa yerim abartısız...
    Müstakil şeklinde yapmak iyi fikir tatlım.
    Eline ,emeğine sağlık bitanem.
    Afiyetler olsun.
    Sevgilerimle öpüyorum seni kocamannnn.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...