8 Kasım 2018 Perşembe

Nohut Piyazı

Herkese merhaba,

Geçtiğimiz günlerde çok güzel bir sürpriz ile güne başladım. Sevgili Punicasadecenar  firması harika ürünler göndermiş. Kendilerine çok çok teşekkür ediyorum. Harran Ovası'ndan sofraalarımıza gelen nefis nar ekşisi. Kendi bahçelerinde yetiştirdikleri narlardan iyi tarım uygulamaları ile üretimlerini yapıyorlar,. Narın tüm katmanlarının hissedilmesi Punica' ya özel, tanenli bir lezzet veriyor. Tatlı ve ekşinin ideal dengesini tam anlamıyla hissedebiliyorsunuz. Ben nar ekşisine bayılırım. Balsamik sirkesi kullanmak yerine nar ekşisini her daim tercih ederim. Bu harika ürünleri tariflerimde denemeye başladım. Bugün sizler için kış aylarının vazgeçilmez bakliyatı nohut ile nohut piyazı hazırladım. Hep yemek olarak tükettiğimiz nohuta enfes bir alternatif oldu. Biz bu haliye nohut piyazına bayıldık. Bu salatada başrol oyuncusu nohut ama nar ekşisi de salataya eşsiz bir lezzet verdi. Uamrım sizler de bu nefis piyaz tarifimi denersiniz. Bu arada deneyenlerden fotoğraf bekliyorum haberiniz olsun :) Bu harika lezzetler için tekrar teşekkürler Punicasadecenar :)))


Şimdi sizleri hiç bekletmeden hemen geçiyorum Nohut Piyazı tarifime,








Malzemeler :

  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 adet orta boy domates
  • 2 - 3 yaprak marul
  • 4 - 5 dal maydanoz
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı Punicasadecenar nar ekşisi
  • 2 çorba kaşığı sirke
  • 1/2 çay kaşığı sumak
  • Değirmen karabiber
  • Kimyon
  • Tuz


Yapılışı :

Geniş bir kabın içine haşlanmış nohutumuzu alalım. Üzerine piyazlık doğradığımız soğanları, küp küp doğradığımız domatesleri, iri iri doğradığımız marulları ilave edelim. Zeytinyağı, sirke, nar ekşisi ,tuz ve baharatlar ile iyice karıştıralım. Ve iştah açan nohut piyazımız artık servise hazır....:))


Afiyet Olsun...!
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...