10 Ekim 2014 Cuma

Anne Usulü Mercimek Köftesi

Herkese merhaba,

Ettiğimiz tüm duaların kabulü dileğiyle hepinize Hayırlı Cumalar diliyorum. Kalbimizden geçen tüm güzellikleri Allah yaşamayı nasip etsin...

Bugün sizlere anneciğimin ellerinden yediğimiz ve de çok sevdiğimiz bir tarif getirdim. Umuyorum ki hepiniz çok seviyorsunuzdur. Annemin elde var bir tariflerindendir mercimek köftesi. Herkes tarafından çok beğenilir ve istenir. Beş çaylarında, davet sofralarında ve de özel günlerde yapılmazsa olmaz. Onun için göğsümü gere gere bu tarifimi mutlaka deneyin diyorum. Emin olun sonuç on numara beş yıldız....:))

Evet haydi hep birlikte anne usulü mercimek köftesinin yapılışına bir göz atalım,







Malzemeler :

  • 2 su bardağı su
  • 1 su bardağı köftelik bulgur 
  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • Maydanoz
  • Kimyon 
  • Değirmen karabiber
  • Acı pul biber
  • Tuz



Yapılışı :


Kırmızı mercimeği yıkayalım. Derin bir  tencereye mercimeği ve suyu alıp orta hararetli ocakta  pişirelim. Ocağın altını kapatalım. İçine bulguru ilave edelim, tencerenin kapağını kapatıp demlenmeye bırakalım. Soğanı küp küp doğrayalım ve zeytinyağında kavuralım. Salçalarını ilave edip karıştıralım ve ocağın altını kapatalım. Yeşillikleri ince ince doğrayalım. Kavurduğumuz soğan ve salça karışımını, yeşillikleri  mercimek ve bulgur karışımına ekleyelim. En son baharatları da ve ekleyip iyice yoğuralım. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizle şekil verelim. Ve mercimek köftelerimiz artık servise hazır.



Afiyetler Olsun....:)













9 yorum:

  1. Canım benim annenin ellerine sağlık. Nefis görünüyor mercimek köfteleri. Afiyet olsun size...:)
    En kısa zamanda deniycem. Bitanem kendine iyi bak. Seni çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buseciğim canım benim çok teşekkür ederim. Mutlaka dene canım. Enfes oluyor. Ben de seni çok seviyorum...:)))

      Sil
  2. Ahh çok severim :) Çok sık yapmayız ama yapınca da dibine vururuz :) Annenin elleri dert görmesin. Çok iştah kabartıcı duruyor, bol limonlu yemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim çok teşekkür ederim canım. Biz de çok seviyoruz mercimek köftesini. Sevmeyen yok galiba...:))
      Sevgiler,

      Sil
  3. Yaptım, tam tuttu :)
    Teşekkür ederimm...

    YanıtlaSil
  4. Çok severim, çok da güzel görünüyor ellerinize sağlık :) bu tarifi de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  5. Bu güzelliği görünce yarın yapmak şart oldu :-) ellerine sağlık , sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Tarif tam tutuyor Teşekkürler. Ben 1,5 su bardağı mercimekle yaptım mercimeğin daha yoğun olmasını istedim. Bir de içine taze soğanın yeşil kısımlarını ve baharatlara da kimyonu ekleyerek yaptım.Çok güzel oldu. Böyle denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...