8 Mart 2013 Cuma

3 - 2 - 1 Poğaça

Herkese merhaba,

Daha fazla dayanamadım ben de yaptım. Her blogda neredeyse var. Herkes sen daha yapmadın mı diyor. Neymiş bu 3 - 2 - 1 poğaça dedim ve denedim. Kızım poğaçanın ismine bayıldı. Sıvadık kolları bu poğaçaları kızımla yaptık. Ben içi farklı olsun diye çiğ köfte harcı kullandım. Tat müthiş, görüntü harika. Bir de benim tarif önerimle deneyin. Pişman olmayacaksınız. Tarifim şöyle,





Malzemeler :

  • 3 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar un
  • Tuz
 
İçi için,

  • 200 gr kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 50 gr ceviz
  • 4 renk karabiber
  • Kimyon
  • Kişniş
  • Acı pul biber
  • Tuz

Bulamak için,

  • Galeta unu



Yapılışı :

İlk önce iç harcı hazırlamakla işe başlayalım. Kıymayı yağsız olarak kavuralım. İçine küp küp doğradığımız soğanları ve zeytinyağını ilave edip kavurmaya devam edelim. Baharatları ve tuzunu ilave edip altını kapatalım. En son tereyağını ilave edip iyice karıştırıp bir kenarda soğuması için bekletelim. Geniş bir kabın içine yoğurt, tuz ve sıvıyağı alalım ve çırpalım. İçine elediğimiz kabartma tozunu ilave edip karıştırmaya devam edelim. Unumuzu eleyelim ve karışımımıza azar azar ilave edelim. Hamur çok fazla sert olmayacak. Hamurumuzu iyice yoğurduktan sonra 15 - 20 dk dinlendirelim. Sürenin sonunda hamurdan parçalar koparıp elimizle açalım ve iç harçtan koyup elimizle yuvarlayıp şekil verelim. Tüm malzeme bitene kadar aynı işlemlere devam edelim. Poğaçalarımızı galeta ununa bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. 180 C fırında üzerleri kıazarana kadar pişirelim. Sıcak sıcak servis edelim.

Afiyet Olsun...


Not :
İç malzemesine istediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz. Peynirli-maydanozlu veya patatesli yapabilirsiniz. Şeklinide bildiğimiz poğaça şeklinde yapabilirsiniz. Üzerine galetaunu kullanmak istemiyorsanız yumurta sarısı sürüp susam serpebilirsiniz...

19 yorum:

  1. Bu tarifi kim bulmuşsa ALLAH razı olsun diyelim...
    Ben de görürgörmez denemek isteyip ilk fırsatımda yapmış ve bayılmıştım...
    Ellerinize sağlık çok güzel olmuş sizinkilerde benim aldığım tarifte şeker yoktu bir dahakine ou da ilave edeceğim bu meşşşşhuuurrr 3.2.1. poğaçaya...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Bir ben kaldım denemeyen.:) Ellerinize sağlık Selda Hanımcım. İç harcıda kıymalı , çok yakışmış.. Afiyetler olsun.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim Oya Hanımcım. Aynen öyle bir siz bir ben kalmışız arkadaşım. Tadı aynı içli köfteye benzedi herkes çok beğendi. En kısa zamanda denemelisin...:)
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. Bloğuma bıraktığınız güzel yorum için çok teşekkür ederim
    Ben sizin bloğunuzu geçenlerde keşfederken işyerinde bilgisayar dondu kapatıp açtığımda sayfalar gitmişti
    Blog ismini hatırlayamadığım için tekrar bakamamıştım
    Şimdi bakınca hatırladım,birbrimizi bulduk:)
    Çok güzel paylaşımlar var biraz inceledim biraz daha incelicem
    Muahebbette olmak dileğiyle
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba canım. Aramıza hoş geldin sefalar getirdin. Bende kardeşim fatoşcatadlar' ın bloğunda gördüm seni. Kısmet bugüneymiş. Bundan sonra birbirimizi kaybetmeyiz canım benim...Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle...Sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık Selda hanımcım nefis bir poğaça olmuş:) sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim Elif Hanımcım. Tadı müthiş oldu. Tavsiye ederim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  8. merhaba selda hn.
    Bloğunuza yeni rastladım,güzel farklı bir tariflee :)
    Ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba cevizlitarcinli. Hoşgeldiniz.sefalar getirdiniz. Güzel sözleriniz için çok teşekkürler. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık..izmirden selamlr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Dilek Hanım,
      Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  11. Ben bu tarifi çok tuttum hele de görüntüyü görünce :-) kızını ve senin ellerine sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Kıymalı poğaçayı çok severim. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sibel ablacım...Sevgilerimle,

      Sil
  13. Benimde aklımdaki tariflerden biri ve en kısa zamanda denemeliyim:)
    Ellerine sağlık.
    Nefiss görünüyorlar.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Melihacığım. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Sanada öneririm en kısa zamnada denemelisin. Sevgilerimle,

      Sil
  14. Bloğunuzu gezintiye çıktım,yeni açmışsınız ama harika tariflerle dolu.Emeklerinize ellerinize sağlık canım:)
    Poğaçalar içinde ellerinize sağlık.Nefis olduğu belli oluyor.Ama merak ettim,3 paket kabartma tozu çok değil mi?
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevalcim. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin canım. Poğaçadaki kabartma tozu çok değil. Pufur pufur olmasını sağlıyor. Denemeni tavsiye ederim canım. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle,
      Sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...