5 Mart 2013 Salı

Yufkadan Antep Katmeri

Herkese merhabalar,

Yine bir REFİKA tarifi ile karşınızdayım. Her zaman olduğu gibi bu tarifi de denedim. Canım REFİKA' cığım ellerine sağlık tarif muhteşem. Antep fıstığının müthiş tadı ve kaymak buluşması. Yaptıktan sonra merakla tadına baktık. Tek kelimeyle bayıldıkkkk... Sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum.

Ve işte tarifi,









Malzemeler :


  • 1 adet yufka
  • 60 gram kaymak (yaklaşık 1 rulo)
  • 3 çorba kaşığı boziç
  • 1,5 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çorba kaşığı toz şeker


Yapılışı :

Katmerde olmazsa olmaz, Antep’in olgunlaşma öncesi toplanan, boz fıstık içi… Bir adet yufkayı tezgâhta açın, bir buçuk çorba kaşığı tereyağını küçük bir tavada eritin. Açtığınız yufkayı, erittiğiniz tereyağından bir çorba kaşığı alarak bir fırçayla yağlayın. Sonra 60 gram kaymağı küçük parçalar halinde paylaştırarak, aralıklarla yufkanın üzerine koyun. Bir çorba kaşığı toz şekerden sonra üzerine serpmek için bir tutam ayırın ve kalanını yufkanın üzerine serpin. Son olarak üç çorba kaşığı çekilmiş boziçi de serperek, yufkayı bir zarf gibi kapatın. Bir tavaya, yarım çorba kaşığı tereyağını dökün ve ısınınca katmeri önlü arkalı kızarana kadar pişirin. Servis ederken üzerine biraz daha boziç ve ayırdığınız bir tutam şekeri de serperek, bekletmeden sıcak sıcak servis yapın.

Afiyet Şeker Olsun.....

24 yorum:

  1. Ellerine sağlık Seldacım.. Bende bayıldım bu tarife.. Afiyetler olsun. İzlemeye almayı atlamışım.. onuda yaptım.. Sevgiler... İzmirdenlezzetler....

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Oya Hanımcım. Bu tarif her zaman yapılacaklar listesinde yerini aldı bile. Siz de deneyin bayılacaksınız. Kocaman sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
  3. hem bu şekilde hem rulosunu yaptım bende çok güzel oluyor
    ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Handecim. Gerçekten denenmesi gereken bir lezzet. Sevgilerimle,

      Sil
  4. Ablacım çok güzel görünüyor. Tarifi Refikada seyretmiş, çok beğenmiştim. İlk fırsatta deneyeceğim:))))
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim tatlım. Refikanın her tarifi gibi bu da müthiş. Tat bir harika. Mutlaka denemelisin. Sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor ellerinize sağlık muhakkak deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba İlknurcum. Gerçekten tadı da müthiş. Umarım sen de beğenirsin. Ben bayıldımmm... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  8. Merhaba eline sağlık nefis olmuş:) bende takipteyim bloğun çok güzel arzu edersen bana da beklerim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Elifcim. Güzel sözlerin için çok ama çok teşekkür ederim. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Kocaman sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık seldacığım mutlaka deniyeceğim eminim çok lezzetli olmuştur.Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Deryacım,
    Çok teşekkür ederim hep söylüyorum yine söyliycem mutlaka denemelisin... Muhteşem bir tat... Kocaman sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyor gerçekten en sevdiğim tatlılardan ellerinize sağlık. Refika'nın tariflerine bayılıyorum bende :)

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim canım. Tadı da müthiş. Ben bayıldım. Refika hayranı olarak her tarifi deniyorum. Bu arada benim kızımın adı da DAMLA...Aramıza hoşgeldinnnn....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  14. Selda'cım katmere bayılırım nefis olmuş ellerine sağlık.Hayırlı cumalar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Çok teşekkür ederim Deryacım...Gerçekten müthiş bir lezzet...Hayırlı Cumalar Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  16. Allahımmm sana geliyorummmm, dedirten bir tatlı olmuşşş, fıstığın girdiği herşeyi severim, resmen ağzımın suyu aktı bakarken, ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Maifetli Cadı. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Aramıza hoş geldin..Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle...

      Sil
  17. merhaba yeni üyen yeni blogdaşın . baktımda blogun çok hoş .görüşmek üzere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım benim,
      Hoş geldin sefalar getirdin. Görüşmek üzere...:))

      Sil
  18. boz içi bulmak zor ama normal antep fıstığı ile mutlaka deniycem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de mutlaka deneyin müthiş bir lezzet...:)
      Sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...