19 Mart 2013 Salı

Portakallı ve Haşhaşlı Tatlı

Herkese güneşli bir günden merhaba,

Bu tarifi LEZZET Dergisinde gördüm. Daha fazla dayanamadım ve yaptım. Yine ufak tefek Selda dokunuşları mevcut. Tadı ve görüntüsü müthiş. Haşhaşlı tarifleri severim. Bu tarif de artık sevdiğim tarifler arasında yerini aldı.

Mis gibi portakal kokusu ile iştah kabartan tatlımın tarifi şöyle,








Malzemeler :


  • 250 gr margarin ( oda sıcaklığında )
  • 2 adet yumurta
  • 3 - 3,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı irmik
  • 2 çorba kaşığı rendelenmiş portakal kabuğu
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
Şerbeti için,
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • Yarım limonun suyu
Üzeri için,
  •  1 çay bardağı mavi haşhaş
  • Ceviz

Yapılışı :
Şerbet için toz şeker ve suyu  tencereye alalım. Orta ateşte kaynamaya bırakalım. Kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyip 5-6 dakika daha kaynatalım ve ocaktan alarak soğumaya bırakalım. Margarin, yumurta, vanilya, rendelenmiş portakal kabuğu, irmik ve şekeri bir kapta karıştıralım. Un ve kabartma tozunu ekleyip iyice yoğuralım. Hamurdan parçalar kopartıp yuvarlayın. Haşhaş tohumuna bulayalım ve yağlı kağı serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Her birinin üzerine ceviz içi yerleştirip 180 C fırında kızarıncaya kadar pişirelim. Tatlıları fırından alıp 5 dakika beklettikten sonra şerbeti üzerine kepçe ile gezdirelim. Ara ara tepsideki şerbeti kaşık ile üzerine gezdirelim ve en az 2 saat beklettikten sonra tatlımız servise hazır...

Afiyet Şeker Olsun...

39 yorum:

  1. Ellerine sağlık ablacım, nefis olmuş. Afiyetler olsun....
    Sunum çok şık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tatlım....Tadı müthiş denemeni tavsiye ederim... Öptümmm....

      Sil
  2. Bende okumuştum dergide. Ama yapmaya fırsatım olmadı. Ellerine sağlık. Çok lezzetli ve güzel görünüyor. Afiyetle..

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş bir görüntü, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Feray Hanım. Aramıza hoş geldiniz. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  4. Canım tatlıya asla dayanamam ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Nefis gözüküyor...Tadıda görüntüsü gibi muhakkak çok lezzetlidir...Elinize sağlık.Afiyetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba gizli tad. güzel sözlerin için çok teşekkürler. aramıza hoşgeldinnn...sevgilerimle,

      Sil
  6. limon ve portakalın girdiği her şey harika oluyor bence, ellerinize sağlık. Bloguma hoş geldiniz arada, ben size daha önceden gelmiştim ;D sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba marfietli cadı. tekrar hoşgeldin...güzel sözlerin için çok teşekkürler... sevgilerimle,

      Sil
  7. ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler... tavsiye ederim tadı müthiş. sevgilerimle,

      Sil
  8. haşhaşlı olan herşeyi çok severim,, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Filizcim. aramıza hoşgeldin... güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle sevgilerimle,

      Sil
    2. Burdan daha daha güzel görünüyor , misafirlere çok şık bir sunum olur , ne yapsam yarın yapıp annemlere götürsemmi:)) ellerine sağlık.

      Sil
    3. Güzel sözleriniz için çok ama çok teşekkür ederim. inanılmaz şık ve tadı da müthiş. bence yarın annenize yapıp götürün güzel bir sürpriz olsun....:)

      Sil
  9. ellerine sağlık canımm:)
    nefis görünüyor kesinlikle portakal ve hashası çok yakıştırıyorum ben de:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Çok şık ve lezzetli görünüyor, ben de Lezzet dergisinin sitesinde görüp denenecekler listesine eklemiştim bu tarifi, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım benim... Ben çok beğendim eğer portakal ve haşhaşı seviyorsan mutlaka denemelisin.... Sevgilierimle,

      Sil
  11. Canım eline sağlık
    bende çok yaparım hatta evdekiler kilo yapyor deselerde tepsi anında biter.
    mmmmmm çayın yanına mütiş olur aldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. bizim evdekilerde tatlıyı çok sever ama ben kiloma dikkat ettiğim için hiçbir zaman ipin ucunu kaçırmamaya dikkat ediyorum. işte böyle...sevgilerimle,

      Sil
  12. Ellerine sağlık canım. Hem görünümü çok güzel hem de tarifin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Selamün Aleyküm Seldacım;
    kusura bakma blokcu arkadaşım ,iadeyi ziyarette biraz geciktim.yaptığın
    bütün tarifler ve lezzetler için ellerine sağlık.
    SEVGİLERİMLE....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam Rümeysacım,
      Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin. Güzel sözlerin için çok teşekkürler canım. Lezzetli paylaşımlarda buluşmak dileğiyle,
      Sevgilerimle,

      Sil
  14. Oldukça farklı bir lezzet ve sunum olmuş gerçekten. Portakalın zamanı geçmeden denenmeli. Eline sağlık canım. Sevgiler. ;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yağmurcum,
      Güzel sözlerin için çok teşekkürler. Gerçekten portakal zamanı geçmeden denemeni isterim muhteşem bir lezzet. Sevgilerimle...:))

      Sil
  15. bende görmüştüm bunu dergide denemek için bekliyordu,çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Mutlaka denemelisin enfes bir tatlı...Sevgilerimle,

      Sil
  16. Ben bu tarifi sende atlamışım, eline sağlık.Sen dokundun mu fark olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Ihlamurcum,
      Çok teşekkür ederim. Güzel sözlerin beni çooookkkkk mutlu etti. Mutlaka denemelisin müthiş bir tatlı....:)))
      Kocaman sevgilerimle,

      Sil
  17. Nefis görünüyor, ellerine sağlık, ilk fırsatta deneyeceğim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  18. Portakal kullanılan her tarif benim favorimdir...ellerinize sağlık..sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Seldacım Ellerine Saglık NEFİSS oldu.. Başarılarının Devamını Dilerimm :))

    YanıtlaSil
  20. Deneyip beğendiğinize çok sevindim. Afiyetler olsun...:)) Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...