20 Mart 2013 Çarşamba

Zeytinyağlı Yaprak Sarması

Herkese merhaba,

Bu sarmaları annem ve kayınvalidemle birlikte yaptık. Ben çalıştığım için pek fazla zaman ayıramıyorum sarmaya. Hem iş, hem ev,hem çocuk derken zaman nasıl geçiyor anlamıyorum. Bazen zaman yetmiyor bir 24 saat daha olsa diyorum. İşimi çok seviyorum, ama yemek yapma sevdam da bir yandan. İşte diyeceğim iyiki annelerimiz var. Her zaman bizim elimizden tutup bize yetişiveriyorlar. İnşallah ben de kızım büyüdüğünde onun elinden tutabilirim...

Neyse lafı çok mu uzattım, hemen geçelim anne usulü yaprak sarmasının tarifine,






Malzemeler :

  • 500 gr asma yaprağı
  • 1,5 su bardağı pirinç
  • 2 kahve fincanı ince bulgur
  • 1 orta boy soğan
  • 1 orta boy domates
  • 2 çorba kaşığı domates salçası
  • 2 çorba kaşığı biber salçası
  • 4 - 5 dal maydanoz
  • 9 çorba kaşığı zeytinyağı
  • Karabiber
  • Kimyon
  • Kişniş
  • Tuz
 
Yapılışı :

Yaprakların tuzunun gitmesi için kaynamış suda 2- 3 dk  haşlayalım. Diğer tarafta pirinci ve bulguru geniş bir kabın içine alalım. Üzerine 1 fincan sıcak su döküp kabartalım. Soğanı ve domatesi rendeleyelim. Maydanozu ince ince doğrayalım. Soğan, domates, maydanoz, salça ve baharatları pirinç-bulgur karışımına ilave edelim. En son zeytinyağını ilave edip iyice karıştıralım.Yaprakların damarlı kısmı içte kalacak şekilde  içine pirinçli harçtan alıp saralım. Sarmalar suyun içinde kalması diye asma yapraklarının dal kısımlarını ve sert yaprakları tencerenin dibine döşeyelim. Sarmaları fazla gevşek olmayacak şekilde tencereye dizelim. Biber ve domates salçasını sıcak su ile açalım. Sarmaların üzerinden dökelim. Sarmaların üzerine biraz zeytinyağı gezdirelim ve  porselen bir tabak kapatıp orta hararetli ocakta sarmalar yumuşayana kadar pişirelim.

Afiyet Olsun...

16 yorum:

  1. Seldacım senin ve annenin ellerine sağlık nefis olmuş:) yakında taze yapraklar çıkar bol bol sarma yaparız:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elifcim,
      Çok teşekkür ederim. Aynen dediğin gibi taze yapraklarla da yapıcaz inşallah sarmalarımızı...
      Sevgilerimle,

      Sil
  2. Nefissss olmuşlar ellerien sağlık Seldacım...
    Sunumunda pek bir iştah açıcı valla canım çekmedi desem yalan olur... :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emelcim...
      Eh işte elimden geldiğince yemeklerimi süsleyip şık hale getirmeye çalışıyorum...
      Sevgilerimle,

      Sil
  3. ellerinize sağlık mmm
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Ablacım hem annemin :) hem de kayınvalidenin ellerine sağlık :))))
    Anneciğimin eli değmiş muhteşem olmuştur kesin :))))
    Sunum da şahane ... Çok severim çok, olsada yesem....
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim tatlım...dediğin gibi anne eli değince her şeyin tadı bir başka oluyor. bizde çok seviyoruz sarmayı....öptüm canım sevgilerimle,

      Sil
  5. Ellerinize sağlık üçünüzünde Seldacım:))Nefis görünüyorlar..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık hepinizin canım:) kimse hayır demez bu güzelliklere:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Kalp kurabiye. dediğiniz gibi sarmaya kim diyebilir ki...
      Sevgilerimle,

      Sil
  7. Off bayılırım :)Ellerine sağlık canım.Bloğunu takibe aldım bana da bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Büşracım. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle,
      Sevgiler,

      Sil
  8. Selda Hanım ellerinize sağlık serviside çok güzel görünüyor.Taze yapraklar çıktı bile eğer 2013 sezonu Tokat Asma yaprağı ararsanız www.tazeyaprak.com adresinden satın alabilirsiniz.
    Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Sevilah Hanım. güzel sözleriniz için çok teşekkürler. taze yaprak kaonusundaki bilgilendirmeniz için çok teşekkürler. benim yapraklarım da kayınvalidemden geliyor. tamamen organik. sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...