3 Temmuz 2014 Perşembe

Erik Kompostosu

Herkese kocaman bir merhaba,

Yaz sıcaklarında hepimizin canı serinletici şeyler istiyor. Bizim evde de durum aynı. Özellikle kızım hoşaf veya komposto yap anne der durur. Genelde çocuklar böyle şeyleri sevmezler. Ama benim kızım bayılıyor. Ben de nasıl mutlu oluyorum anlatamam. Sonuçta ev yapımı ve sağlıklı.

Eskiden daha çok yapılırdı bu lezzetler. Şimdi her şey değişti. Paket içine girdi, pratikleşti. Bizim evde genel de ev yapımı içecek ve yiyecekler tüketmeye özen gösteriyoruz. Paketlenmiş gıda kullanmamayı tercih ediyorum. Umuyorum ki sizlerde aynı fikirdesinizdir. Zaten doktorların da uyarısı bu yönde. Paketlenmiş gıda tüketmeyin demiyorlar ama olabildiğince azaltın...Sağlıklı ve uzun yaşayabilmek için bu uyarılara dikkat etmek gerekir diye düşünüyorum.

Evet gelelim tarifimize. Siz de sevdiklerinize sahur veya iftar sofraları için bu lezzetli erik kompostodan hazırlamak isterseniz tarifi şöyle,





Malzemeler :

  • 250 gr erik
  • 3 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 adet kabuk tarçın
  • 5 adet karanfil


Yapılışı :

Derin bir tencerenin içine tüm malzemeleri alalım. Orta hararetli ocakta erikler yumuşayıncaya kadar kaynatalım. Erikler yumuşayınca kabuklarını salmaya başlarlar. Bu noktada artık erik kompostomuz pişmiş demektir. Soğuyunca servis edebilirsiniz.


Afiyet Bal Olsun...













11 yorum:

  1. ben dün akşam yaptım bunu :)) görünce ne sevindim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ne güzel...Sizinde ellerinize sağlık. Çok lezzetli oluyor. Ben de sıklıkla yapıyorum. Sevgiler,

      Sil
  2. Bizim Mutfakta da bu akşam erik çilekle buluşup kaynacak. Ellerinize sağlık, sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Eminim çilekliside nefis oluyordur. Afiyetler olsun. Sevgilerimle,

      Sil
  3. Bizde canim deneyecegiz ellerine saglik blogumada beklerim http://mutluannebabalar.blogspot.com.tr/2014/07/gunes-carpmasinda-neler-olur-ve-nasil.html?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Reyhan Hanım. Mutlaka uğrarım bloğunuza da. Sevgilerimle,

      Sil
  4. çok güzel bir komposto olmuş bu ellerine sağlık afiyetle yiyeceğiz yaparak :)

    YanıtlaSil
  5. Annem çok güzel yapar ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. çocukluğumdan beri kompostoya bayılırım, çocukken annem pilav yada makarna yapmışsa mutlaka bir meyve kompostosu yapardı, yaz günü buzdolabından çıkan buz gibi kompostodan ala ne olur, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...