27 Eylül 2013 Cuma

Lutenitsa

Herkese merhaba,

Lutenitsa, Balkanlardan gelen enfes sos... Ben bayılıyorum bu sosa. Adına lutenitsa, ajvar veya kahvaltılık sos ne derseniz deyin lezzet bir harika. Kayınvalidem sağ olsun hazırlayıp getiriyordu her zaman ama bu sefer kendim yapmak istedim. Tabii ki onun tarif önerisine sadık kalarak. Sonuç inanın muhteşem....:))

İsterseniz kahvaltılarda, makarnalarda veya kızartmalarda nerede kullanırsanız kullanın yemeğe müthiş bir lezzet katıyor. İştah açıyor....:)))

Evet lafı fazla uzatmayalım bu lezzetli sosu nasıl hazırlamışım haydi bir bakalım,





Malzemeler :

  • 1 kg domates
  • 1 kg kapya biber
  • 2 baş sarımsak
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı Atça baharatı*
  • 2 çorba kaşığı acı pul biber

* Atça baharatı, bana arkadaşım vasıtasıyla Aydın' ın Atça ilçesinden geldi. Atça baharatı, kırmızı kapya biberin kurutulup taş değirmenlerde öğütülmesi ile elde edilen kırmızı renkli bir toz baharat. Her yemeğe yakışıyor hafif acılı....Eğer sizin bu baharatı bulma şansınız yoksa ilave etmeyebilirsiniz. Kızım için baharatları ilave etmeden önce ayırdım küçük bir kavanoz emin olun öyle de tadı müthiş...:)




Yapılışı :


Kapya biberlerin saplarını keselim ve çekirdeklerini çıkartalım. Közlemek için fırın tepsisine yerleştirelim. ( Közleme işlemini ben fırında yaptım siz isterseniz ocakta da yapabilirsiniz. )  Diğer tarafta domateslerin kabuklarını soyalım. Ve robottan geçirelim. Geniş bir tencerenin içine domatesleri alalım. Domatesler kaynamaya başlayınca rendelediğimiz sarımsakları ilave edelim. Közlenen kapya biberlerin kabuklarını soyup robottan geçirelim. Domatesler biraz suyunu çekince kapya biberleri ilave edelim. İyice karıştırıp kaynamaya bırakalım. En son tuz, toz şeker, baharatlar, zeytinyağı ve sirkeyi ilave edip 10 dk. daha kaynatıp ocağın altını kapatalım. Sıcak sıcak kavanozlara doldurup, kavanozları ters çevirip 1 gece bekletelim. Ve artık lutenitsamız lezzetli kahvaltılarda ve yemeklerde kullanılmak üzere hazır.



Afiyetler Olsun.....:))


Hepinize mutlu hafta sonları diliyorum....






45 yorum:

  1. Görüntü süper. Bu sosa közlenmiş patlıcanda katılıyor o şekildede güzel oluyor. Afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nursevin ablacım...Evet dediğin gibi köz patlıcan da ilave edilebiliyor. Eminim öyle de tadı güzel oluyordur....:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  2. Süper görünüyor. Ben de geçen hafta kahvaltılık sos yaptım sizinkine benziuor. Fakat ben biberleri közlemeden domatesler ile pişirdim..
    Diğer ilaveler aynı yalnız baharat yoktu benimkinde.
    Bir de sizin tarifinizi denemek istiyorum..
    Çok nrfis görünüyor..
    Maşallah diyorum..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Mutlaka dene canım şiddetle tavsiye ediyorummm...:))
      Sevgiler,

      Sil
  3. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım sevgıler..ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. görsel şahanee mutlaka tadı da öyledir :)
    bende sosları çok sevdiğim için deneyeceğimm..
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkür ederim. Denemeni öneririm beğeneceğine eminim...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  5. Merhabalar .. Ellerine sağlık canım.. Sağlık ve afiyetle yemek nasip olur inşallah. Sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Oyacım,
      Çok teşekkür ederim canım...Sevgilerimle,

      Sil
  6. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık :) Daha önce duymamıştım adını ama merak ettim ilk fırsatta deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekür ederim canım mutlaka denemelisin beğeneceğine eminim...:)
      Sevgiler,

      Sil
    2. Merhaba, hafta sonu tarifinizi denedim ailecek çok beğendik. Denemek için 1 kilodan yapmıştım bitmeden devamını da yapacağım sanırım. Böyle bir lezzetle tanışmamıza vesile olduğunuz için teşekkürler :)

      Sil
    3. Beğenip denemene çok memnun oldum canım. Afiyetler olsun size....Sevgilerimle,

      Sil
  7. hmmmm nefis,ama iştah mı açıyor dedin,o hep açık zaten,benim yerime de ye,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. çoook lezzetli olur bu sos tariften kendini ele vermiş zaten. ellerine sağlık sevgili Selda. denemek şart ;)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Denemeni şiddetle öneririm inanılmaz lezzetli...:))
      Sevgiler,

      Sil
  9. Ellerine sağlık, gerçekten nefis bir lezzet. Geçen sene yaptım bayıldık. Bu sene de kavanoz kavanoz yapacağım :)))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler tatlım. Biz de çok seviyoruz bu sosu....:)
      Sevgiler,

      Sil
  10. Ellerine sağlık. Tam bizlik bir sos. Bizimkiler domates soslarını bile öyle yiyorlar bunu havada kaparlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yeldacım. Madem ki domatesli sosları seviyorlar mutlaka bu sosuda severler....:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  11. ayvar sosla farkı sanırım patlıcan, ellerine sağlık afiyetle tüketin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sanrım patlıcanlı olanı ajvar sos oluyor...:))
      Sevgiler,

      Sil
  12. Bizde (göçmenlerde) çok yapılır..büyük bakır tavalarda pişer..kavanoz kavanoz kışa hazırlık..buna birde rendelenmiş havuç ve top biberden koyun derim:) ama benim için hertürlüsü makbuldür.ellerinize sağlık..gerçekten nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevilcim. Mutlaka havuç ve top biberle de enfes oluyordur. Bir de öyle denemek lazım şimdi....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  13. Çok severim bu tür lezzetleri, mutlaka deneyeceğim.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevda Hanım. Mutlaka deneyin eminim çok beğeneceksiniz...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  14. Süper bişey. tam kahvaltılık:) çok güzel salata sosu da olur..eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. cok hos ..blgunuz pembe pembe :) tarıf ıcın tesekkur ederım ayrıca sırkenın de uzum sırkesı oldugunu belırttıgınız ıcın ..ayrıntılı tarıf bulmak ısımı zorlastırıyor bır kac soru sormadan yapamıyoruz bu sekılde hos olmus tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım. Mutlaka dene derim ben enfes bir sos....:)
      Sevgiler,

      Sil
  16. Bende göçmenin lutenitsanın içine havuç ve közlenmiş patlıcanda konur tadından bahsetmeye gerek bile yok şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Neşe hanım havuç ve patlıcan da konabiliyor ama benim tarifim biraz farklı. Biz böyle daha çok seviyoruz....:))
      Sevgiler,

      Sil
  17. Merhabalaaar :) söz verdiğim gibi bende blogunuza uğradım :) kozmetik blogu olmama rağmen farklı yemekleri tarifleri de çok severim :) bende sevgilerimi bıraktım :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin canım sefalar getirdin...Güzel paylaşımlarımızda buluşmak dileğiyle....:)
      Sevgiler,

      Sil
  18. bu yıl bende kendim yaptım hep annem yapardı ve tarif aynı.sadece bu kez havuç rendeleyip ekledim.inanılmaz yakıştı.tavsiye ederim.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de ellerine sağlık canım. Havuçla da denemek lazım merak ettim şimdi....:))
      Sevgiler,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...