21 Mayıs 2015 Perşembe

Fransız Kurabiyesi

Herkese merhaba,

Bu kurabiyeleri Sakız Enginar - Dilek hanım' ın sitesinde gördüm. Aslında tarif sevgili Aydan Üstkanat' a ait. Tarifte küçük değişiklikler yaptım. İnanılmaz lezzetli bir kurabiye. Kurabiyeleri iş yerimdeki arkadaşlarıma götürmek için hazırlamıştım. Ama maalesef bizim ev halkı bir çırpıda bitiriverdi kurabiyeleri. İnanın abartmıyorum çok ama çok lezzetli oluyor. Üzümlü, fındıklı ve de mis gibi tarçın kokulu. Bu güzel tarif için Aydan hanıma ve Dilek hanıma çok teşekkür ediyorum.

Ve sizleri hiç bekletmeden bu nefis Fransız kurabiyesinin tarifi ile baş başa bırakıyorum...:))








Malzemeler :


  • 1,5 su bardağı un
  • 140 gr tereyağı ( oda sıcaklığında )
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı toz fındık
  • 1 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
Üzeri için,

  • Pudra şekeri


Yapılışı :

Oda sıcaklığındaki tereyağını toz şeker ile iyice karıştıralım. Üzerine yumurtayı da ekleyip karıştırmaya devam edelim. Un, tarçın ve vanilyayı eleyelim ve tereyağlı karışıma ilave edip yoğurmaya başlayalım. En son toz fındık ve kuru üzümü ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edelim. Kurabiyeden ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizle yuvarlayalım. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kurabiyelerimizi dizelim. 170 C önceden ısıtılmış fırında kurabiyelerimizi pişirelim. Kurabiyelerin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerlerine pudra şekeri eleyelim. Ve enfes Fransız kurabiyelerimiz artık servise hazır.



Afiyetler Olsun....:))))








12 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Sevgiler,

      Sil
    2. 140 gram tereyagi ne kadar oluyor asagi yukari

      Sil
    3. Merhaba Zeynep hanım,
      Tereyağı paketlerinin üzerinde 50 gr' lık çizgiler vardır. Bir paket tereyağı 250 gr. dır. Bunun yarısından biraz fazlası 140 gr gibi olur.
      Sevgilerimle,

      Sil
  2. Ama bu kadar güzel olmak zorunda mı bu kurabiyeler...? Seldacım canım sen bu gidişle bize kilo aldıracaksın vallahi. Ellerine yüreğine sağlık canım benim. Daha önce ne yaptım ne de yedim. Onun için en kısa zamanda deniycem. Seni en bi kocamanında öptümmmmmm.....:-)
    Seni seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem canım her zaman ki gibi beni şımartıyorsunnnn...:) Çok teşekkür ediyorum. Hiç şişmanlatmak gibi bir niyetim yok tatlım. Hayatın içindeki ufak tefek kaçamaklar bunlar. Korkma hiç kilo aldırmaz...:) Canım mutlaka ama mutlaka dene. Bayılacaksın.
      Ben de seni kocaman öpüyorum ve de çok seviyorummmmm....:))))))

      Sil
  3. Bayılırım kurabiye, son zamanlarda değişik tarifler arıyorum, bakalım bir de fransızından deneyelim, elinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Aysel hanımcım. Değişik bir kurabiye arıyorsanız bu tarif tam size göre o zaman. Umarım dener ve beğenirsiniz.
      Sevgilerimle,

      Sil
  4. Ellerine sağlık Seldacim, lezzetli olduğundan eminim ;) deneyeceğim. Sevgiler çokça..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznurcuğum canım çok teşekkür ediyorum. Mutlaka dene çok güzel oluyor.
      Sevgilerimle,

      Sil
  5. Merhabalar.

    Fransız Kurabiyesi ile ilgili paylaşımınızdaki görseller kompozisyon olarak çok güzel. Tanıtımda anlattığınız bileşenlerinden dolayı kurabiyenin de çok enfes bir kurabiye olduğuna eminim. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık bayıldım yalnız merak ettim kabartma tozu yok mu içinde sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...