29 Haziran 2015 Pazartesi

Karadut Şerbeti

Herkese merhaba,

Canlarım bu aralar bloğumu ihmal ediyorum biliyorum. Kızım geçtiğimiz hafta geniz eti ameliyatı oldu. Onun sağlığı söz konusu olunca akan sular duruyor tabii ki. Ameliyatımız çok iyi geçti. Kızım da çok iyi. Normal yemeklere de geçtik. Allah' a şükürler olsun sorunsuz atlattık. Çocuklar hasta oldu mu annelerin yüreği hep pır pır. Allah çocuğuyla sınamasın kimseyi. Hepimizin çocuklarını korusun.

Bugün sizlere nefis bir şerbet tarifi vereceğim. Karadut şerbeti. İzmir' de her pastane de satılır. Meşhur Kemeraltı Çarşı' mızda her köşe başında görmek mümkündür. Geçtiğimiz günlerde reçelini yapmıştım. Birazını da ayırıp karadut şerbeti yaptım. İnanılmaz lezzetli oldu. Sizler de mutlaka deneyin ve sevdiklerinize ikram edin...:)


Evet haydi hep birlikte karadur şerbetinin tarifini bir göz atalım.











Malzemeler :

  • 850 gr karadut
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 3 - 4  adet limon tuzu
  • 1/2 limonun suyu
  • Yeteri kadar su


Yapılışı :

Karadutları nazik bir şekilde yıkayalım. Bir süzgece alıp suyunu süzdürelim. Geniş bir tencerenin içine karadutları alalım ve üzerini iki parmak geçecek kadar su ekleyelim.Orta hararetli ocakta kaynamaya bırakalım. Karadutlar yumuşamaya başladığında toz şekeri ve limon tuzunu ilave edelim. 15 - 20 dk. daha kaynatalım. Limon suyunu da ilave edip 5 dk. kaynattıktan sonra ocağın altını kapatalım. Soğuyunca ince bir tülbentten süzelim. Buzdolabında 1 - 2 saat bekletelim. Buz gibi tadına doyum olmayan karadut şerbetimiz artık servise hazır.

Afiyetler Olsun....:))



Not :
İsterseniz soda ile karıştırıp da içebilirsiniz.....:)










3 yorum:

  1. Seldacım nefis görünüyor karadut şerbeti. Missss gibi vallahi. Becerikli kadının hali başka. Eminim tadı da görüntüsü gibi muhteşemdir. Ellerin dert görmesin. Seni çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Seldacığım. Hiç yapmadım, ama denemek lazım ..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Tarifini görünce , hazır pazara gitmişken karadutları alıp geldim . Akşam yaptım şerbeti ama sıcak olduğu için denemesi bu akşama kaldı . Görüntü iç beni diyor eminim tadı da öyledir. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...