6 Temmuz 2015 Pazartesi

Baklava Yufkasından Patlıcanlı Börek

Merhabalar,

Bugün sizlere çok pratik bir börek tarifi vereceğim. Şimdi yaz patlıcanlar en lezzetli halleriyle tezgahlarda çoktan yerlerini aldılar. Hal böyle olunca patlıcanlı börek yapmadan olmaz ve bu nefis börekleri hazırladım. Tek ihtiyacınız olan yanına demli bir bardak çay veya buz gibi bir ayran. Tercih size kalmış. Baklava yufkasını kullanmayı çok seviyorum. Hem çok pratik, hem de çıtır çıtır börekler yapmak mümkün. Sizler de mutlaka deneyin ve sevdiklerinize ikram edin :)

Canlarım lafı fazla uzatmadan hemen baklava yufkasından patlıcanlı börek tarifime geçiyorum,








Malzemeler :

  • 9 adet baklava yufkası
  • 2 adet kemer patlıcan
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı acı toz kırmızı biber
  • 4 - 5 çorba kaşığı sıvı yağ
  • Karabiber
  • Tuz

Üzeri için,

  • Yumurta sarısı
  • Susam - çörek otu

Yapılışı :

İç harcı hazırlamak için patlıcanı alacalı soyalım ve küp küp doğrayalım. Tavaya sıvı yağ ve patlıcanları alalım biraz kavurduktan sonra küp küp doğradığımız soğanı ilave edelim ve kavurmaya devam edelim. İçine salçayı, acı toz kırmızı biberi, tuz ve karabiberi ilave edip karıştıralım ve ocağın altını kapatalım. Diğer tarafta baklava yufkasından bir tane alalım. Sıvı yağ ile yufkayı yağlayalım. İkinci yufkayı ilk yufkanın üzerine serip yine yağlayalım. Üçüncü yufkaya da aynı işlemi uygulayalım. İç harçtan yufkanın dar olan kısmını koyalım. Fazla sıkı olmayacak şekilde saralım. Rulo haline gelen böreğimizi bıçak yardımıyla 4 veya 5' e keselim. Aynı işlemi yufkalar bitene kadar uygulayalım. Böreklerimizi yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Üzerlerine yumurta sürelim ve susam-çörek otu serpelim. 180 C fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim. Ve çıtır çıtır böreklerimiz servise hazır.

Afiyet Olsun...:)))











4 yorum:

  1. Dolapta nerdeyse bir pakete yakın baklava yufkası var, bu tarif de uzaktan bana göz kırpıyor :) Elinize sağlık sevgiler... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  2. Daha evvel denemiştim bu şekilde kesinlikle ikisi birbirine çok yakışıyor...
    ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  3. Baklava yufkasını böreklerde denememiştim hiç. Bu tarif iyi bir fırsat olacak benim için.:) Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Bu tarifi ben de denemek isterim e

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...