25 Mayıs 2016 Çarşamba

Kozalak Mantı

Herkese merhaba,

Nasılsınız canlarım ? Umarım iyisinizdir ve her şey yolundadır. Ben bu aralar yine bloğumu boşladım farkındayım ama zamana yetişemiyorum. İş, ev, çocuğun okulu derken bir bakmışsın bir hafta geçivermiş. Bu sene kızım 4. sınıfı bitiriyor. Yani anlayacağınız mezuniyet telaşı sardı bizi. Çok güzel telaşlar Allah herkese nasip etsin. İnşallah üniversite mezuniyetlerini de görmek kısmet olur.

Sizlere bu gün bir ara neredeyse her sitede gördüğümüz bir tarifimi paylaşmak istiyorum. Ben paylaşmak da geç kaldım tabii ki ama olsun. Eğer siz de hala denemediyseniz bence mutlaka deneyin. Nefis bir lezzet. İnanılmaz kolay, tam bir görsel şölen. Bizim ev halkı pek beğendi :)

Evet canlarım haydi hep birlikte kozalak mantının tarifine bir göz atalım,







Malzemeler :

  • 2 adet yufka
  • 300 gr kıyma
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 adet domates
  • 1 adet soğan
  • 1 adet çarliston biber
  • 3 - 4 dal maydanoz
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • Kişniş
  • Değirmen karabiber
  • Kajun baharatı ( İsteğe bağlı )
  • Acı pul biber
  • Tuz
Sosu için,
  • Yoğurt
  • Sarımsak
Üzeri için,
  • Maydanoz

Yapılışı :

İşe ilk önce kıymalı harcı hazırlamakla başlayalım. Çarliston biber, soğan ve domatesi küp küp doğrayalım. Yapışmayan bir tavanın içine kıymamızı alalım ve kavurmaya başlayalım. Biraz rengi döndükten sonra zeytinyağını ilave edelim. Küp küp doğradığımız soğan ve biberleri de ekleyip kavurmaya devam edelim. Biraz kavurduktan sonra domateslerini ekleyelim. En son baharatlarını ve tuzunu ekleyip ocağın altını kapatalım, soğumaya bırakalım. Diğer tarafta yufkamızı tezgahın üzerine alıp 4' e bölelim. Sonra her dördü 3' e bölelim. Böylelikle 12 adet üçgen yufkamız olacak. Ama siz 4' e de bölebilirsiniz. Yufkalarımızı pipet yardımıyla sigara böreği sarar gibi fazla sıkı olmayacak şekilde saralım. Ucunu su ile ıslatıp yapıştıralım. Ve pipeti içinden çıkaralım. Tüm yufkalar bitene kadar aynı işleme devam edelim. Kızgın yağda sardığımız yufkaları kızartalım. Servis tabağına kızarttığımız yufkalarımızı dizelim. Üzerlerine sarımsaklı yoğurt gezdirip, kıymalı harcımızı yerleştirelim. En son kıydığımız maydanozlarla süsleyip servis edelim.

Afiyetler Olsun...:)










  

1 yorum:

  1. İyiyim canım sen nasılsın diye giresim geldi :)) Öyle tatlı öyle sevimli başlamışsın ki söze :)
    Ama acıktım yahu börekleri görünce.. Neyse iş bitsin eve gidip yaparım artık ben de ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...