27 Mart 2017 Pazartesi

Üç Peynirli Gonca Gül Börek

Merhabalar canlarım,

Bugün sizlerin karşısına hem sunumu çok şık, hem de yapımı oldukça kolay bir börek tarifi ile geldim. Ben de severek yapıyorum bu böreği ama bugüne kadar bir türlü fotoğrafını çekip sizlerle paylaşma fırsatı bulamamıştım. Ve nihayet mutlu son :)) Böreğimi hazırlarken Polonezköy Gıda' dan gelen enfes peynirleri kullandım. Böreği genelde farklı bir iki çeşit peynirle yapmayı tercih ediyorum. Böylelikle böreğin tadı ikiye katlanıyor. Polonezköy Gıda' ya çok teşekkür ediyorum. Sizler de Polonezköy Gıda' nın internet sitesini ziyaret edip ürünleri inceleyebilir siparişlerinizi verebilirsiniz. Hepsi bir tık uzağınızda...:))

Sizleri üç peynirli gonca gül börek tarifim ile baş başa bırakıyorum.

Sevgiyle kalın,









Malzemeler :


  • 2 adet yufka
Sosu için,
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 kahve fincanı süt
  • 1 adet yumurta
  • Tuz
İç harcı için,
  • Polonezköy Gıda Ezine beyaz peynir
  • Polonezköy Gıda parmesan peyniri
  • Polonezköy Gıda tulum peyniri
  • 3 - 4 dal maydanoz
  • Değirmen karabiber
  • 1 adet yumurtanın akı
  • Tuz
Üzeri için,
  • Yumurta sarısı


Yapılışı :

İşe böreğimizin sosunu hazırlamakla başlayalım. Bir kabın içine süt, yumurta ve sıvı yağı alıp çırpalım. Diğer tarafta iç harç için, Ezine peynirini çatalla ezelim. Parmesan peyniri ve tulum peynirini rendeleyelim. Bir kabın içinde peynirleri, tuzu, karabiber ve yumurta akını iyice karıştıralım. Yufkadan bir tane alıp tezgahın üzerine serelim. Dörde bölelim. Bir parçasını alalım. Tam ortasından saat yönünde döndürelim. Tam ortasına iç harcımızdan koyup yufkanın kenarları ile kapatalım ve ters çevirelim. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine böreğimizi yerleştirelim. Yufka bitene kadar aynı işlemlere devam edelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 C önceden ısıtılmış fırında böreklerimizi pişirelim. Fırından çıkan böreklerimizin ilk sıcaklığı çıkınca servis edelim.

Afiyet Olsun....!

















4 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Melahat hanımcım :)
      Sevgiler,

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım benim. Yine harikalar yaratmışsın. En kısa zamanda denemeliyim. Takipteyim :) Seni çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Busem çok teşekkür ederim. İnşallah dener ve beğenirsin. Kocaman sevgiler İzmir' den...:))))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...