6 Eylül 2017 Çarşamba

Kabak Kaşkarikas

Herkese kocaman bir merhaba,

Biliyorum bloğuma çok fazla zaman ayıramıyorum. Yoğun geçen iş hayatı, ev, çocuk derken zaman su gibi akıp geçiyor. Bu arada bir de düğün telaşımız oldu. En küçüğümüz olan kız kardeşim evlendi. Hal böyle olunca hep telaş içinde geçti bu yaz. Güzel ve tatlı telaşlar bunlar :)) Bir de bayram tatili girdi araya. Hepinizin geçmiş bayramı kutlu olsun. Nice nice bayramlara erişmek nasip olsun inşallah. İşte biz de durumlar böyle :)

Bugün sizlere farklı bir tarif ile merhaba demek istedim. TuzBİBER Dergisi için hazırladığım Kaşkarikas; Seferad mutfağınıa ait bir yemek. Biz Ege' liler zeytinyağlı yemeklere bayılırız. Bizim damak tadımıza da oldukça uygun. İster sıcak, isterseniz de soğuk olarak servis edebilirsiniz. Biz çok beğendik. Çok hafif, çok pratik ve de inanılmaz lezzetli. Artık kabak yemeklerine bir yenisi daha eklendi :) Sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum. Umarım dener ve beğenirsiniz.

Ve sizleri Kabak Kaşkarikas tarifim ile baş başa bırakıyorum.







Malzemeler :


  • 4 adet kabak
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı domates sosu yoksa 1 adet orta boy domates
  • 4 - 5 dal dereotu
  • 3 - 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1/2 limonun suyu
  • Baharat çeşnili himalaya tuzu
Yapılışı :

Kabakları kabuklarını soymadan ince olmayacak şekilde verev olarak doğrayalım. Sarımsaklarımızı ince ince doğrayalım. Zeytinyağımızı tenceremizin içine alalım. Sarımsakları ekleyip biraz kavuralım. Domates sosumuzu ekleyip kavurmaya devam edelim. En son kabak ve dereotlarını ekleyelim. Tuz ve limon suyunu unu da ilave ettikten kısık ateşte yemeğimizi pişmeye bırakalım. Kabaklar diri kalacak arada bir kontrol ederek yemeğimizi pişirelim. Yemeğimizi servis tabağına alalım. Üzerine yine dereotu serpelim ve limon zestler ile süsleyelim.



Afiyetler Olsun...:)))))










2 yorum:

  1. Zeytinyağlı kabak, benim de çok sevdiğim bir yemek. Üstelik çok hafif. Ben pişirirken, bir silme tatlı kaşığı tatlı biber salçası da koyuyorum. Farklı bir lezzet oluyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Öneriniz için çok teşekkürler. Ben çok fazla salça tadını sevmediğim için eklemedim. Ama tabii ki damak tadınıza uygun şekilde hazırlayabilirsiniz.
    Sevgiler İzmir' den :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...