14 Kasım 2019 Perşembe

Arpa Şehriyeli Yayla Çorbası

Herkese merhaba,

Soğuk kış günlerinin vazgeçilmezidir çorbalar. Ben yoğurt çorbasını çok severim. Çorbamı bu kez arpa şehriyeli olarak hazırladım. Enfessssss oldu. Daha önce denediniz mi hiç bilmiyorum ama bence mutlaka deneyin. Açık söylemek gerekirse pirinçle yapılandan ziyade ben bu halini daha çok sevdim. Kavurlan arpa şehriyeler çorbaya farklı bir lezzet katıyor. Deneyip beğenmeniz dileğiyle :)

Haydi hep birlikte bir göz atalım arpa şehriyeli yayla çorbamın tarifine,







Malzemeler :


  • 2 çorba kaşığı arpa şehriye
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 2 çorba kaşığı un
  • Yaklaşık 1 litre su
  • Tuz
Üzeri için,
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz nane


Yapılışı :

Derin bir tencerenin içine zeytinyağı ve arpa şehriyeyi alalım. Hafif pembeleşinceye kadar kavuralım. Kavrulan şehriyelerin üzerine suyunu ekleyip kaynamaya bırakalım. Diğer tarafta yoğurt, un ve yumurta sarısını çok az su ilavesi ile açalım ve iyice karıştıralım. Çorbamızın suyundan alıp yoğurt karışımına ekleyip karıştıralım. Çorbanın içine yoğurtlu karışımı yavaş yavaş ekleyelim. Bu arada karıştırmaya da devam edelim. En son tuzunu ekleyip bir iki taşım kaynayan çorbamızın altını kapatalım. Bir sos kabına zeytinyağı ve toz naneyi alıp yakalım. Nane sosumuzu çorbamıza ilave edip karıştıralım. Artık çorbamız servise hazır.


Afiyetler Olsun :))







3 yorum:

  1. Bayılırım lımonda sıkacaksın miss (:

    YanıtlaSil
  2. Selde teşekkür ederim tarif için. Eşim oldukça sevdi tarifi. Ben şehriye sevmediğim için yiyemedim. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.Oldukça kaliteli bir blogunuz var sizi takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz sizi de yeni açtığım blogumu takip etmeye davet ediyorum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...