7 Mayıs 2020 Perşembe

Elma Reçeli




Merhabalar herkese,

Nasılsınız hepiniz ? Umarım iyisinizdir ve sağlığınız yerindedir. Hep birlikte karantina günlerine devam ediyoruz. Bugün evde ne yapsam diye düşündüğüm bir gün meyve sepetinde duran elmalar gözüme çarptı. Elmalı kurabiye mi, yoksa elmalı pay mı derken aklıma daha önce hiç deneyimlemediğim elma reçeli yapmak geldi. Zaten bilenler bilir reçel sevdamı elma reçeli niye olmasın dedim ve ortaya bu güzellik çıktı. Daha önce hiç elma reçeli yapmadım da yemedim de. Kendim yaptım diye demiyorum gerçekten nefis oldu. İçindeki misss gibi tarçın ve karanfil kokusu ile labneli ekmeğin üstünde yemesine doyum olmuyor. Bence sizler de en kısa zamanda deneyin bana hak vereceksiniz. Bu arada tariflerimi deneyip bana fotoğraf atanları instagram sayfamda storylerimde paylaşıyorum. Bunu da bir hemen söyleyeyim dedim :))


Şimdi sizleri hiç fala bekletmeden hemen geçiyorum elma reçelimin tarifine,












Malzemeler :

  • 1 kg elma
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı su
  • 3 - 4 adet karanfil
  • 1 adet kabuk tarçın
  • 1 çay kaşığı tereyağı
  • 1 adet limonun suyu

Yapılışı :

Elmalarımızı ayıklayalım. Çekirdekleri atmadan onları da bir kenara alalım. Ayıkladığımız elmaları kesme şeker büyüklüğünde küp küp doğrayalım.Doğradığımız elmaları kararmamaları için limon suyuyla ovalım. Geniş bir tencerenin içine elmalarımızı ve ayıkladığımız çekirdekleri alalım. Üzerine toz şeker, tereyağı ve suyu ilave edip kaynamaya bırakalım. Kaynadıktan sonra kabuk tarçın ve karanfilleri ilave edelim. Reçelimizin altını kısalım ve koyulaşmaya bırakalım. Kıvam alan reçelimize 4 - 5 damla limon suyunu ekleyip 5 dk. daha kaynatalım. Ve ocağın altını kapatalım. İlk sıcaklığı çıkan elma reçelimizi kavanoza alalım ve buzdolabında muhafaza edelim.

Afiyet Bal Şeker Olsun...:)))












2 yorum:

  1. Evde reçel sevilse yapardım.
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlım Seldacım, çok sevdiklerimdendir bu reçel.sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...