29 Haziran 2020 Pazartesi

Pratik Çilek Reçeli


Herkese kocaman bir merhaba,

Reçel yapmayı ne kadar çok sevdiğimi herkes biliyor artık. Her sene mevsiminde en güzel meyveleri alıp çeşit çeşit reçel yapmazsam içim rahat etmiyor. Eeee bir de yaptığım reçeller çok beğenilince değmeyin keyfime. Bu sene çilek reçeli yapacakken canım Ece hocam' ın  (Eceaymercrafthouse ) çilek reçeli tarifini gördüm. Ece hocam öyle güzel yapmış ki reçelin görüntüsünden belli idi ne kadar lezzetli olduğu. Reçelsever Selda olarak hemen denemeliyim dedim ve onun tarifine minik bir ilave yaparak hemen denedim. Hiç abartmıyorum ben bugüne kadar hiç böyle güzel, böyle berrak ve de misssss kokulu çilek reçeli yememişim. Canım Ece Hocam bu güzel tarifi bizlerle paylaştığınız için çokkkkk teşekkür ediyorum. Elinize, emeğinize, o güzel yüreğinize sağlık. Bu arada reçelden anneme bahsettim anne bir reçel yaptım o kadar güzel oldu böyle lezzetli oldu diye annem dayanamayıp bu tarif ile çilek reçeli yaptı. Oda benim gibi aynı fikirde bu çilek reçeli bi harika :) Bence sizler de pazarlar da hala güzel çilekler varken mutlaka deneyin ve bu nefis lezzetten mahrum kalmayın :)))






                                              





Malzemeler :

  • 1 kg çilek
  • 3,5 su bardağı toz şeker
  • 1/4 limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı


Yapılışı :

Çilekleri ayıklayalım ve çok zarar vermeden yıkayalım. Bir süzgece alıp sularının süzülmelerini sağlayalım. Daha sonra derin bir tencerenin içine çilekleri alalım. Üzerine 2,5 bardak toz şekeri ilave edelim. Tencereyi buzdolabına alalım 1 gece bekletelim. Sabah çilekler suyunu salmış olacak. Kalan toz şekeri ve tereyağını ilave edip bir taşım kaynatıp altını kapatalım.  İyice soğuduktan sonra yine bir  taşım kaynatıp altını kapatalım. İyice soğuduktan sonra yine ocağın üstüne alıp kaynamadan önce limon suyunu ekleyip bir taşım daha kaynatalım. 3 kez tekrarladığımız kaynatma işleminden sonra ocağın altını kapatarak reçeli soğumaya bırakalım. Çilek reçelimiz iyice soğuduktan sonra kavanoza alıp buzdolabında muhafaza edelim.


Afiyet Bal Şeker Olsun...:)))






  





1 yorum:

  1. Çilek reçelini çok severim Seldacım, nefis görünüyor reçelin.Biraz farklı bir teknik, denemeye deger.Sevgiler😘💕

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...