17 Haziran 2020 Çarşamba

Cevizli Anne Keki

Herkese kocaman bir merhaba,

Evde çayın yanına hep bir şeyler aranıyor. Ben de çayın yanına en çok keki yakıştırıyorum. Bir de cevizli olursa tıpkı annemin çocukluğumuzda bizler için hazırladığı kekler aklıma gelir. Akşam üstü okuldan gelince annem bize kapıyı açar bir yandan evi saran kek kokusu, bir yandan yeni demlenmiş ıhlamur kokusu karşılardı bizi. Hemen elimizi yıkar, üstümüzü değiştirir soluğu mutfakta alırdık. Bir şamata bir kargaşa derken kekin yarısı bitiverirdi. O gün bu gündür evdeki kek kokusu beni çocukluğuma alır götürür. Bu keki instagramda storylerde paylaşınca tarif isteyen çok oldu. Ben de hemen alel acele bu fotoğrafları çekebildim. Fotoğrafların arasında karar da veremedim. İkisini birden ekledim :) Umarım bu enfes keki sizler de dener ve beğenirsiniz. 

Şimdi sizleri hiç bekletmeden hemen cevizli anne kekimin tarifine geçiyorum,










Malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 1 pk kabartma tozu
  • 2 pk vanilya


Yapılışı :

Geniş bir kabın içine yumurtaları alalım. Köpük köpük oluncaya kadar mikser yardımı ile çırpalım. Toz şekeri de ekleyip beyazlaşıncaya kadar çırpalım. Süt ve sıvı yağı da ekleyip iyice karışıncaya kadar çırpmaya devam edelim. Daha sonra elediğimiz un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip. Spatula ile iyice karıştıralım. Diğer tarafta kek kalıbımızı margarin ile iyice yağlayıp unlayalım. Hamurumuzu kalıbımızın içine alalım. Üzerine iri çekilmiş cevizleri serpelim. 170 C fırında kekimzi pişirelim. Pişip pişmediğini kürdan testi ile kontrol edelim. Ve enfes cevizli anne kekimiz servise hazır.


Afiyetler Olsun :)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...