19 Ağustos 2021 Perşembe

Tam Buğday Unlu Poğaça

Herkese kocaman bir merhaba,

Şöyle çayın yanında kıyır kıyır bi poğaçaya kim hayır diyebilir ki :) Poğaçamı hazırlarken Duatepe Un'un tam buğday ununu kullandım. Hem çok lezzetli hem de doyurucu oldu. Diyet yapanlar da rahatlıkla tüketebilirler. Evde olan malzemeler olduğu için yapımı da çok pratik. Ben iç harcında tulum loru kullandım ama sizler isterseniz patatesli, kıymalı harç ile de hazırlayabilirsiniz. Deneyenlere şimdiden afiyetler olsun diyorum ve hemen tam buğday unlu poğaçamın tarifine geçiyorum;    






Malzemeler :


  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı tam buğday unu
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 250 gr margarin ( oda sıcaklığında )
  • 2 çorba kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar normal un


İç harç için,

  • Tulum loru


Üzeri için,

  • Yumurta sarısı



Yapılışı :

Bir yumurtanın sarısını ayıralım. 1 yumurta ve yumurta akını geniş bir kabın içine alalım. Yoğurt, zeytinyağı, margarin, sirke, tuz ve kabartma tozunu ekleyelim. Elediğimiz tam buğday unu ve normal unu yavaş yavaş ekleyim ve yumuşak bir hamur elde edelim. Yarım mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp avucumuzun içinde açalım tulum lorunu ekleyip ikiye katlayalım. Kenarlarına parmak uçlarımızla bastırıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çatalla iz verelim. Önceden 180 C ısıttığımız fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirelim. Sıcak sıcak servis edelim.


Afiyet Olsun.








     




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...