28 Aralık 2012 Cuma

Turp Turşusu

Yeni bir tarifle herkese merhaba,

Kış aylarının vazgeçilmez sebzelerinden olan turp sağlığımız için çok faydalı. Eskiden büyüklerimiz turp yemesen bile tarlasından geç derlermiş. Turp bol miktarda C vitamini içerir. İçinde barındırdığı bir çok mineralle de  hastalıkların önlenmesine yardımcı olur.

Böylesine faydalı bir sebzeden turşu olmaz mı dedim. Turşu serüvenimize turp ile devam ettim. Ve bu turşuyu hazırladım. İşte tarifi,




Malzemeler :

  • 1 kg kırmızı turp
  • 1 adet havuç
  • 1 baş sarımsak
  • 2 çorba kaşığı salamura tuzu
  • 1 çay kaşığı beyaz biber
  • 1 çay kaşığı hardal tohumu
  • 1 çay kaşığı limon tuzu
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • Yarım çay kaşığı kişniş tohumu
  • Üzüm sirkesi
  • Kaynamış soğumuş su
  • Kereviz yaprağı 

Yapılışı :

 
Turp ve havucumuzu yıkayalım. İstediğimiz şekilde soyup doğrayalım. Benim turplarım minik turplar olduğu için ben doğramadım. Turşu kavanozumuza turp ve havuçları istediğimiz şekilde yerleştirelim. Aralarına sarımsakları serpiştirelim. Üzüm sirkesini kavanozun yarısına gelecek kadar dolduralım. Üzerine kaynamış soğumuş su ilave edelim. Turşu kavanozunun içindeki sirkeli su karışımını geniş bir kabın içine boşaltalım. Tuzunu, limon tuzunu ve baharatları ilave edip karıştıralım. Tuz tamamen eridiğinde turşu kavanozuna sirkeli suyumuzu dolduralım. En üste kereviz yapraklarını koyalım. Kavanozun ağzını sıkıca kapatıp, serin bir yerde muhafaza edelim. Turşumuz yaklaşık bir hafta içinde hazır olacaktır. Açılan turşumuzu buzdolabında muhafaza etmeyi unutmayalım....

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...