14 Mart 2013 Perşembe

Tarhanalı Çıtır Karnabahar

Herkese merhaba,

Tarhanalı tariflere devam. Karnabaharı bildiğimiz soslu kızartmanın dışında sizlere farklı bir alternatif. Beni takip edenler bilirler daha önce de tarhanalı çıtır tavuk tarifi paylaşmıştım.. Bu da en az onun kadar müthiş bir tat. Evet geçelim tarifimize,





Malzemeler :

  • 1 adet karnabahar
  • 1 şişe soda
  • 3 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 6 - 7  çorba kaşığı tarhana 
  • Tuz
  • Dört renk karabiber

Kızartmak için,
  • Sıvıyağ

Sosu için,
  •  Sarımsaklı yoğurt


Yapılışı :

Karnabaharları çiçek şeklinde parçalara ayıralım. Buharda pişirme aparatında yumuşayana kadar haşlayalım.  Diğer tarafta geniş bir kabın içine sodayı alalım. Unu, mısır nişastasını, tuz ve karabiberi tel çırpıcı ile çırpalım. Boza kıvamında bir karışım olacak. Karnabaharları sosa batırıp daha sonrada tarhanaya bulayalım. Kızgın yağda karnabaharları kızartalım. Sarımsaklı yoğurtla servis edelim...

Afiyet Olsun...

18 yorum:

  1. Tarhananıyı un yerine kullanmak güzel fikir..denemek lazım..elinize sağlık..selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Dilek Hanım,
      Beğenmenize çok sevindim. Çok değişik ve lezzetli oldu. Sevgilerimle,

      Sil
  2. Bende un kullanıyorum bu tarihte. Tarhana çok güzel bir fikir. Ellerine sağlık..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Denemenizi tavsiye ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  3. hiç denemediğim ama denemeye değer bulduğum bir tarif daha gördüm selda hanım..
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Dilek hn. En kısa zamanda deneyin derim. Sevgilerimle,

      Sil
  4. Çok değişik.Muhakkak deneyeceğim...Bende sğan dilimlerini sosa batırıp sonra kuru tarhanaya batırıp kızartıyorum...Enfes oluyor...Ellerinize sağlık...Bana da beklerim...Sizi takibe alıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatoşcum. Hoş geldin. Gerçekten farklı bir tat. Benimde amacım yeni ve ilginç tarifleri sizlere tanıtmak. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  5. bende tarhanalı balık yapmıştım bu kış:)
    bu da güzel fikir doğrusu:)
    ellerine sağlık canım:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Balık da eminim lezzetli olmuştur. Senin de ellerine sağlık. Sevgilerimle,

      Sil
  6. elinize sağlık
    enteresan ve hoş bir tarif olmuş
    afiyet bal olsun
    kalın sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim...Eğer değişik bir tatlardan hoşlanıyorsanız mutlaka deneyin derim ben. Kucak dolusu sevgilerimle...
      Hsyırlı Cumalar...

      Sil
  7. tarhana koyma fikrini tuttum çok güzel ve değişik bende denemeliyim
    ellerine sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Handecim. Bence de denemelisin...Tarhanalı tatları seviyorsan eminim bunuda beğenirsin. Sevgilerimle,

      Sil
  8. Tarhanayla hem lezzetini hem de şifalı yönünü artırmışsın canım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canım... çok teşekkür ederim. umarım denersin ve sen de beğenirsin. sevgilerimle,

      Sil
  9. hiç böyle denememiştim ellerine sağlık takibe alındınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Turuncu tatlar... Hoş geldiniz sefalar getirdiniz...Tarhana ile daha farklı tariflerimde var sırada....İzlemede kalın....
      Kucak dolusu sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...