12 Mart 2013 Salı

Ispanaklı Börek

Herkese kocaman bir merhaba,

Ispanaklı tariflere biraz uzak kaldım diye düşündüm. Ve hafta sonu pazardan ıspanak aldım. Pazara uzun zamandır gidemiyordum. Çalıştığım için her tarafa yetişemiyorum. Ama pazara gitmek beni çok mutlu ediyor. Bir taraftan çeşit çeşit sebzeler selamlıyor insanı, bir tarafta kavrulan leblebi kokusu, diğer tarafta balıkçıların gelen geçene seslenişi. Bilmiyorum ben pazarı çok seviyorum. Bazen satıcılarla sohbet ediyoruz. Yemek tarifi bile alıyorum onlardan. Her seferinde böyle bir pazar macerası yaşıyorum ve mutlu oluyorum...

Evet gelelim artık ıspanak böreğimizin tarifine,





Malzemeler :

  • 3 adet yufka
İçi için,

  • 300 gr ıspanak
  • 200 gr çökelek
  • 1 orta boy soğan
  • 5 - 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • Karabiber
Sosu için,

  • 1 adet yumurta
  • 1 kahve fincanı süt
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
Böreklerin üzerine sürmek için,

  • 1 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı


Yapılışı :

Ispanakları bol suda yıkayalım. İnce ince doğrayalım. Soğanı da küp küp doğrayalım ve ıspanaklara ilave edelim. Çökeleği, karabiberi ve zeytinyağını da ilave ettikten sonra iç harcımızı iyice karıştıralım. Ben tuz kullanmadım. Çökeleğin tuzu yeterli geldi. İsterseniz siz ilave edebilirsiniz. Yufkayı tezgahın üstüne serelim. Ortadan ikiye keselim. Yumurta, süt ve zeytinyağını karıştırıp sos hazırlayalım. Fırça yardımıyla yufkanın her yerine eşit olacak şekilde sürelim. İç harcımızı yufkanın her yerine dağıtalım. Ve sıkıca saralım. Yufkamız bitene kadar aynı işleme devam edelim. Yağladığımız fırın tepsisine aldığımız böreklerimizin üzerine yoğurtlu yağlı karışımdan sürelim. Önceden ısıtılmış 180 C fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim. Sıcak sıcak servis edelim.

Afiyet Olsun... 









 

21 yorum:

  1. elıne sağlık hıc hayır denırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eee o zaman ne diyelim afiyet şeker olsun....

      Sil
    2. Canım sanki bizim Özkanlar pazarını anlatmışsın..:) Bende çok severim pazar gezmesini..Börek içinse bayılırım.. Ispanaklı börek benim favorimdir.. Ellerine sağlık.. Hiç hayır diyemeyeceğim teklifine.. Afiyetler olsun...

      Sil
    3. Merhaba Oya Hanımcım. Çok teşekkür ederim...Diyorum ya pazar gezmek beni mutlu ediyor demek ki yalnız değilmişim benim gibi pazar tutkunları varmış....:))
      Kocaman sevgilerimle,

      Sil
  2. Selda hanımcım ne güzel bir iş yapmış blog açmışsınız aramıza hoşgeldiniz sevgiler getirdiniz
    böreğinizden bir parça alacağım :)) bu arada benim diğer bloğum var onada beklerim sevgiler tekrar http://bayanlarinkahvehanesi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Sevim Hanım. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Sizde hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle,
      Sevgilerimle,

      Sil
  3. Bugün yufka aldım yufkacıdan tazecik. Peynirli yapacaktım ama ıspanaklı görünce canım istedi. Harika görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hülya Hanım.
      Hadi kolay gelsin bereketli olsun. Aramıza hoş geldiniz. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle.
      Kocaman sevgilerimle,

      Sil
  4. Otlu börek daima favorimdir.. Diğerlerini de yerim ama tercihim otludan yanadır. Egeliliğin verdiğibir şey bu herhalde:) Ellerine sağlık, nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi otlara tutku ben ce de Egeli olmakla ilgili. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  5. bende pazarı severim ama çok nadiren gidebiliyorum..taptaze sebzeleri görünce insan dayanamyor ,herşeyden alası geliyor....ıspanağın temizliği beni öldürdüğü için nadiren alırın ben..iki üç saatimi alır onları temizleyip,yıkamak..:) pazardan çok organiğini alınca börtü böcek haliyle oluyor çünkü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Disalcim. Aynen ben de çok fazla ıspanak alamıyorum temizliği zor olduğu için. Ama aldığım zamanda bir çok tarifte kullanıyorum. İşte böyle canım. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Kocaman sevgilerimle,

      Sil
  6. ıspanak böreğe yakışıyor gerçekten, çok da lezzetli görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hatice Hn. Tadı da görüntüsü gibi çok güzeldi. Aramıza hoşgeldiniz...Kocaman sevgilerimle,

      Sil
  7. Tam öğlen yemeğinde görmez olaydım harika canım ya. Biraz alsam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım aramıza hoş geldin. istediğin kadar alabilirsin. afiyet şeker olsun...sevgilerimle,

      Sil
  8. Ben de ıspanaklı böreği çok severim , seninki de pek bir güzel görünüyor :-) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Neşe Hn. görüntüsü de güzel tadıda...Sevgilerimle,

      Sil
  9. Böreğiniz çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Akşamdan pişirmem ertesi güne taze kalırmış acaba ?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...