18 Şubat 2014 Salı

Çoban Kavurma

Merhabalaaaarrrrr.....:))

Bizim evde çok sevilen bir yemek tarifi ile karşınızdayım. Hem sunumu şık, hem de çok lezzetli. Bence etin en lezzetli hali...Bir de pilav ve mevsim salata oldu mu yanına değmeyin keyfimize...:)

Eğer siz de denemek isterseniz Selda usulü çoban kavurmamın tarifine haydi  hep birlikte bir göz atalım.








Malzemeler :


  • 500 gr kuzu kuşbaşı
  • 1 adet büyük boy soğan
  • 2 adet orta boy domates
  • 2 adet çarliston biber
  • 1 adet kapya biber
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • Değirmen karabiber
  • Kimyon
  • Acı kırmızı pul biber
  • Tuz


Yapılışı :

Tenceremizin içine etlerimizi alalım. Üzerlerini bir parmak geçecek kadar kaynamış su ekleyip orta hararetli ocakta pişmeye bırakalım. Suyunu çeken etlerimize zeytinyağı ve irice doğradığımız soğanları ekleyip kavurmaya devam edelim. Daha sonra yine irice doğradığımız biberlerimizi ilave edelim. İyice kavrulduktan sonra iri küpler halinde doğradığımız domateslerimizi ekleyip etimizi pişmeye bırakalım. En son baharatlarımızı ve tuzumuzu ilave edip ocağın altını kapatalım. Ve enfes çoban kavurmamız artık servise hazır...



Afiyet Olsun.




Sunum tabağım  Keramika Seramik... Keramika Seramik ürünleri ile hala tanışmadıysanız ve daha neler var diye merak ediyorsanız  internet sitelerini ziyaret etmeyi ihmal etmeyin ...:))
    
















14 yorum:

  1. Bizim evinde en sevilen yemeklerinden birisidir çoban kavurma :)))
    Ellerine sağlık pek bir güzel olmuş :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bizdede çok sevilir ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Tarifi okuyunca kolayca leziz bir yemeğe ulaşılacakmış gibi oluyorum ama hiç beceremiyorum et yemeklerini:( Et ymeği pişirmeyi becerememe laneti mi ne yaptılar bana acaba:) İşin şakası bir yana, et yemeği pişirmek herkesin harcı değil sanırım. Yine de bir ara denemeyi düşünüyorum bu lezzet akan tarifi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin inanılmaz lezzetli bir yemek oluyor. Hem yapması da hiç zor değil. Hem de böylelikle güzel bir başlangıç yapmış olursunuz et yemeklerine...:))
      Sevgiler,

      Sil
  4. ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor...

    YanıtlaSil
  5. çok severim çoban kavurmayı elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Canım benim bu ne böyleeee çok canım çeti ama...:-)) Hemen şimdi malzeme almaya gidip yapıcam çok güzel gerçekten. Ben seni çok seviyorum, tariflerinde süperrrrrrr.......Sen iyiki varsın SELDACIĞIM. Takipteyim Sana kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum. ***** B U S E *****

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Buseciğim çok teşekkür ederim tatlım. Haydi dene bakalım beğenecekmisin. Sana kolay gelsin...:))
      Ben de seni seviyorum...:)))))

      Sil
  7. Benim de en sevdiğim,en pratik et yemeğim.Eline sağlık,Selda'cım.Tabakta gerçekten çok şık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ihlamurcum teşekkür ederimmm. Beğenmene çok sevindim...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  8. Canım ellerine sağlık…
    Nerdeyse hepimizin kurtarıcı tariflerindendir sevmeyen de yoktur çoban kavurmayı…
    Afiyetler olsun yemek süper ,tabak rengi benim rengim daha ne olsun …
    Sevgilerimle Seldacım öpüyorum seni hamaratım...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...