11 Şubat 2014 Salı

Mısır Unlu Limonlu Kurabiye

Herkese kocaman bir merhabaaaa,

İzmir' de günlük güneşlik bir hava var...:) Ağaçlar çiçek açmaya durmuş, sanki baharın ayak izleri duyuluyor. O kadar mutluyum ki...Sizi bilmiyorum ama ben en çok baharı severim. Her şey yeniden canlanır, hayat bulur. Uzun bir aradan sonraki uyanıştır bahar. İnşallah güzel günler kapıda bizleri bekliyordur...:)

Canlarım yarından itibaren yoğun bir tempoya giriyorum. Bu arada çok güzel gelişmeler var hayatımda...:) Yakın zamanda sizlerle de paylaşıcam bu güzel haberleri. Takipte kalın...


Evet gelelim bu nefis kurabiyenin tarifine. Ağızda dağılan, mis gibi limon kokusuyla insanı büyüleyen bir kurabiye. Biz çok ama çok sevdik...

Eğer siz de sevdiklerinize mısır unlu limonlu kurabiyelerden hazırlamak isterseniz tarifi şöyle,










Malzemeler :

  • 150 gr margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı mısır unu
  • 5 - 6 damla Dr. Oetker limon aroması
  • Limon kabuğu rendesi
  • Aldığı kadar un


Yapılışı :

Geniş bir kabın içine margarin, pudra şekeri, mısır ununu alalım ve iyice karıştıralım. Unu azar azar ilave edelim. Limon aromasını ve limon kabuğu rendesini ilave edip ele yapışmayan bir hamur elde edelim. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizle şekil verelim. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kurabiyelerimizi dizelim. 170 C fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirelim. Burada bir püf noktası, fırından çıkan kurabiyeleri hemen tepsiden almayalım dağılıyor. Biraz dinlendikten sonra mis gibi limon kokan mısır unlu kurabiyelerimiz artık servise hazır....



Afiyet Şeker Olsun.




















20 yorum:

  1. ellerine sağlık limon kokulu mis gibi kurabiyeler :))) yanına da demli çayla nefis olur :)))
    afiyetler olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tatlım. Aynen çayın yanında enfessss...:))
      Sevgiler,

      Sil
  2. Merhaba canım yavrum. Ellerine sağlık bu nasıl bir güzellik yapan ellerin dert görmesin yavrucuğum. Ben de torunlarım gelecek hafta sonu onlar için yapayım. Çok beğendim. Tariflerinin hepsi birbirinden güzel. Allah'a emanet ol yavrum. Güzel haberlerini bekliyoruz. Başarıların daim olsun. Seni çok seven Naciye Teyzen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naciye Teyzem çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim. Eminim torunlarında çok beğenecektir. Enfes bir kurabiye... Güzel dilerklerin içinde çok teşekkür ederim. Naciye teyzeciğim ellerinden öperim. Ben de seni çok seviyorum.

      Sil
  3. ankarada yaşayan bir izmirliyim öyle bir anlattınız ki ne kadar özlemişim izmiri:) mısır unlu kek yemiştim ama kurabiyeyide deniycem sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim. Mutlaka dene çok lezzetli oluyor kurabiyeler...:))
      Sevgiler,

      Sil
  4. Çok güzeller hiç yapmadım ben de denemek isterim ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vişnapcım çok teşekkür ederim canım. Mutlaka denemelisin çok lezzetli oluyor...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  5. Ne güzel pratik bir tarif...Bana limonlu deyince o kokusuna hiç dayanamıyorum.Mis gibi :) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gerçekten mis gibi limon kokan bir kurabiye...:)
      Sevgiler,

      Sil
  6. kurabiye harika ellerine sağlık da haber nedir çatlatma bizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mericiğim. Takipte kal....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  7. Mis gibi limon kokmuştur bu kurabiyeler ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet mis gibi limon kokan bir kurabiye...:))
      Sevgiler,

      Sil
  8. İşte değişik ve mükemmel bir tarif. Böyle şeyler görmeyi özlemişim ...

    YanıtlaSil
  9. mrh
    margarini eritiyormuyuz?
    tşk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Margarini oda sıcaklığında kullanıyoruz....
      Sevgiler,

      Sil
  10. Seldacım misss kokulu nefisss bir lezzet olmuşlar…
    Ellerine emeğine sağlık arkadaşım…
    Sevgilerimle öptüm seni en kocamanından...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim canım arkadaşım çok teşekkür ederim. Ben de seni öptüm canım. Kocaman sevgilerimi gönderiyorum sana....:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...