13 Şubat 2018 Salı

Zencefilli Kurabiye Adam

Merhabalar,

Biliyorum bu tarifimi yayınlamakta geç kaldım. Sosyal medya da fotoğrafını paylaştığımdan beri o kadar çok soran oldu ki. Yoğunluktan fırsat bulamadım bir türlü. Kocaman bir özür hepinizden :) Zencefilli kurabiyelere bayılıyorummmm. Bu kurabiyeler de hem çok cici, hem de çok lezzetli oldular. Çocuklarınız bu kurabiye adamlara bayılacaklar. Ben bu kurabiyelerden hazırlayıp kızımın sınıf arkadaşlarına gönderdim. Damla' nın anlattığına göre çılgınlar gibi mutlu olmuşlar benden söylemesi :)) Kurabiyelerinizi ağzı sıkı kapanan bir saklama kabında uzun süre saklayabilirsiniz. Tek ihtiyacınız yanına bir bardak çay. Sizleri hiç bekletmiyorum ve hemen geçiyorum bu enfes zencefilli kurabiye adam kurabiyelerimin tarifine,










Malzemeler :


  • 1 adet yumurtanın sarısı
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 130 gr tereyağı ( oda sıcaklığında )
  • 1/2 çay bardağı pekmez
  • 1 çorba kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1 çay kaşığı karanfil tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 çorba kaşığı buğday nişastası
  • 1 - 2 damla limon suyu
  • Bir tutam tuz
  • Aldığı kadar un

Yapılışı :

Oda sıcaklığında olan tereyağını bir kabın içine alalım. İçine toz şekeri ekleyip mikserle çırpmaya başlayalım. Tamamen homojen kıvama gelince içine pekmez ve yumurta sarısını ekleyip çırpmaya devam edelim. Baharatlarını, karbonatı ve limon suyunu da ekleyip karıştıralım. En son unu azar azar ekleyip ele yapışmayan bir kıvam elde edelim. Hamurumuzu iyice yoğurduktan sonra streç filme sarıp buzdolabında 10 dk. bekletelim. Vaktiniz yoksa dinlendirmeden de çalışabilirsiniz. Dinlenen hamurumuzu iki yağlı kağıt arasında 1 cm kalınlığında merdane ile açalım. İstediğimiz kurabiye kalıpları ile şekil verelim. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kurabiyelerimizi dizelim. Çok fazla aralıklı dizmenize gerek yok çünkü kurabiyelerimiz fazla kabarmıyor. 170 C önceden ısıtılmış fırında kurabiyelerimizi pişirelim. Kurabiyeler fırından çıktıktan sonra hemen tepsiden almaya çalışmayalım kırılabilirler. ( Tecrübe ile sabit :) İlk sıcaklığı çıkan kurabiyelerimiz artık servise hazır. 


Afiyet Bal Şeker Olsun :))














4 yorum:

  1. Gingerbread'i çok severim. Daha önce evde yapmayı denemedim. Tarifi basitmiş. Denerim ben bunu. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bir yılbaşı öncesi hürriyet gazetesinin ekinden bu tarifi yaptım. Süperdi.
    Tarifi kaybetmişim. Hatırladığım kadarıyla aynı tarif. Bulduğuma çok sevindim.
    Sizin de elinize sağlık. Çok güzel görünüyorlar. 😍🤗

    YanıtlaSil
  3. Merhaba üzerindeki süslemeleri nereden temin edebiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Dr Oetker pasta süsleme glazürü diye satılıyor. Tüm büyük marketlerden bulabilirsiniz.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...