22 Mart 2018 Perşembe

Kandil Simidi

Herkese merhaba,

Öncelikle hepinizin Regaib Kandilini kutluyorum. Allah nice kandiller görmeyi nasip etsin. Tüm dualarımız duyulup kabul olsun inşallah. Bugüne özel sizler için kıyır kıyır bir kandil simidi tarifi hazırladım. Hep aklımda olan tarifi nihayet hazırlayıp kandile yetiştirebildim. Benden mutlusu yok :))

Kandil simidini sevmeyen yoktur herhalde. Bizim evde de çok sevilir. Bir de pişerken evi saran  o mahlep ve susam kokusu yok mu beni benden alıyor. Artık pastanalerde satılan kandil simitlerini evde aynı lezzeti yakalayarak hazırlayabileceksiniz. Kıyır kıyır ve de çok lezzetli oluyor. Bir iki derken kaç tane yediğinizi anlamıyorsunuz :))  Kandil simitlerimi hazırlarken ben her tarafını susama buladım ama siz isterseniz sadece üst kısmını susama bulayabilirsiniz. Kandil simitlerinizi hazırladıktan sonra ağzı sıkıca kapanan bir kavanozda uzun süre saklayabilirsiniz.

Hemen sizleri hiç bekletmeden geçiyorum kandil simidi tarifine,








Malzemeler :

  • 1 yumurtanın sarısı ( akı üzeri için ayrılacak )
  • 150 gr margarin
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı 
  • 2 çorba kaşığı sirke
  • 1 çorba kaşığı toz şeker 
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un 

Üzeri için,
  • Yumurta akı
  • Susam


Yapılışı :

Geniş bir kabın içine tüm malzemeyi alalım. Unu azar azar ilave edelim. Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edelim. Hamuru 15 dk. dinlendirelim. Sürenin sonunda hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle halka şekli verelim. İlk önce yumurta akına sonra susama batırıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kandil simitlerimizi dizelim. 180 C fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim....Mis gibi susam kokan kandil simitlerimiz artık servise hazır.


Afiyetler Olsun....:)













2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...