7 Mayıs 2018 Pazartesi

Asma Yaprağı Salamurası Nasıl Yapılır ?

Merhabalar canlarım,

Kıştan yeni çıktık ama ben çalışmaya başladım bile. Şimdi asma yaprağı salamurası yapma zamanı. Geçen sene yapraklarımı görümcem hazırlamıştı sağolsun. Ben de bu sene aynı yöntemle kendim hazırlamak istedim. Asma yaprağı salamurasını çok farklı şekillerde yapmak mümkün. Deepfreezde saklamak, kuru olarak kavanozda saklamak veya da benim yaptığım gibi tuzlu su ile salamura yapmak. Yaprak alırken dikkat etmemiz gereken bir kaç bilgi paylaşmak isterim sizlerle. Yaprakların ince ve tüysüz olması lazım. Bizim sarma yaptığımız yapraklar beyaz üzüm dediğimiz sultani üzümün yapraklarıdır. Üzerinde yırtık ve delik olmamalıdır. Yaprağın çok damarlı olamamsı gerekir. Bir de çok küçük olursa sarmak zor olacağı için küçük olmamalı. Salamuramızı hazırlarken yaprakların saplarını kesmeyin. Umarım sizler de bu önerilere dikkat eder ve kendi evlerinizde asma yaprağı salamuranızı hazırlarsınız.

Haydi hemen asma yaprağı salamurasını nasıl hazırlamışım bir göz atalım,






Malzemeler :


  • 1 kilo taze asma yaprağı
  • Yaklaşık 1 su bardağı salamura tuzu
  • Yeteri kadar su

Yapılışı :

İşe ilk önce asma yapraklarımızı hazırlamakla başlayalım. Asma yapraklarımızı ilaçlı olma ihtimaline karşı bol suda yıkayalım ve sularının süzülmesi için bir süzgece alalım. Süzülen yapraklarımızı 10 - 15 adet üst üste koyup demetliyelim. Demek yaparken damarlı kısmı bize bakacak şekilde demetliyelim. Demetlerimizi elimize alıp ortasına 1 çorba kaşığı salamura tuzunu döküp kenarlarından katlayıp minik bir bohça haline getirelim. Ve kavanozumuzun dibine yerleştirmeye başlayalım. Yapraklar bitene kadar aynı işleme devam edelim. Benim 3 adet 1 kg' lık salamura yaprağım oldu. Kavanozun içinde bulunan yaprakları iyice bastırarak yerleştirelim ki içinde hava kalmasın. Kavanozların üzerine kalan tuzdan serpelim. Ve kavanozun ağzına gelecek kadar su dolduralım. Kavanoz kapaklarımız yeni olmalı. Kavanozların en sütüne bir ağırlık koymak gerekiyor. Bende plastikten bir aparat var ben onu kullandım. Tuzlu su yaprakların üzerine çıkmalı. Kavanozlardan su taşması oluyor bu ihtimale karşı kavanozlarınızı bir tepsinin içinde bir - iki gün bekletin. Azalan su miktarı kadar tuzlu su ilavesi yapabilirsiniz. Yapraklar sararmaya başladıkça aşağıya doğru inecekler. Asma yaprağı salamuranızı güneş görmeyen serin bir yerde muhafaza edelim.


Şimdiden herkese kolay gelsin :) Afiyetler Olsun :))))))
















7 yorum:

  1. Yapraklarınız çok güzel. Bu yıl ben de bir miktar deneme mahiyetli yapmak istiyorum. Mutlu sofralarda afiyetle yiyin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım, afiyetle tuketmen dileğiyle.

    YanıtlaSil
  3. Bu tarifin tam zamanında geldi Selda'cığım. Dikkatimi çekti, tamamen soğuk su kullanıyorsun. Ben geçen yıl kaynar su kullandım. Bahçeden topladığım körpecik yapraklar tuzla da birleşince, sarma sırasında çabuk paçalandı. Bu yıl bir miktar senin tarifinle denerim. Çok sevgiler ve selamlar canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah dener ve beğenirsin. Dediğim gibi geçen sene bu şekilde yaptım. Çok memnun kaldım. Şimdiden kolaylıklar diliyorum :)
      Sevgiler,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...