23 Mayıs 2019 Perşembe

Balparmak Tatlısı

Merhabalar herkese,

Öncelikle hepinize hayırlı ramazanlar diliyorum. Buralara çok sık uğrayamıyorum ama yeni tarif denemelerine devam ediyorum. İnşallah bundan sonra daha sık tarif paylaşmaya çalışıcam. 

Ramazan sofraları tatlısız olmaz. Şerbetli tatlıları biz daha çok seviyoruz. Sizlere hemen evdeki malzemeler ile hazırlayabileceğiniz nefis bir tatlı tarifim var. Malum önümüz bayram bu tatlıyı bayram tatlısı olarak hazırlayıp sevdiklerinize ikram edebilirsiniz. Emin olun bayılacaklar. Lafı fazla uzatmıyorum ve hemen Balparmak Tatlısının tarifine geçiyorum :)  








Malzemeler :

  • 3 adet yumurta
  • 250 gr tereyağı ( oda sıcaklığında )
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı irmik
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un

Bulamak için,
  • İrmik

Şerbeti için,
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1/2 limonun suyu

Süslemek için,
  • Toz antep fıstığı

Yapılışı :

Geniş bir kabın içine  yumurtaları alalım ve iyice çırpalım. Tereyağı ve toz şekeri ilave edip karıştıralım. İrmiği, kabartma tozunu ve vanilyayı da ilave edip karıştırmaya devam edelim. Elediğimiz unu azar azar ilave edelim. Hamur ele yapışmayan bir kıvam aldığında olmuş demektir. Hamurdan parçalar koparıp elimizle şekil verelim ve irmiğe bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. 180 C fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim. Diğer tarafta su ve toz şekeri kaynatalım. 10 dk. kaynayan şerbetimize limon suyunu ilave edip 1 - 2 dk daha kaynatalım ve ocağın altını kapatalım. Şerbetimizi soğumaya bırakalım. Fırından çıkan tatlımızı 5 dk. dinlendirip şerbetini dökelim. Tepsinin üzerini başka bir tepsi ile kapatalım. Tatlımızın iyice şerbetini çekmesi için alt üst yapalım. Ve artık bal parmak tatlımız servise hazır.


Afiyet Bal Şeker Olsun :))









1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. İrmikli, şerbetli tatlıları bende seviyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...