4 Nisan 2020 Cumartesi

Evde Ekmek Yapımı

Herkese merhaba,







İnstagramdaki ekmek yapma etkinliğine kayıtsız kalamadım bende. Takipçilerimden o kadar çok tarif isteyen oldu ki ben de kendi reçetemi hazırladım. Corona virüslü günlerde her konuya oldukça fazla özen göstermek zorundayız. Hijyen en önemli konulardan biri. Hal böyle olunca evde ekmek yapmak da zorunlu hale geldi. Bundan yıllar önce ekmek yapma makinesi kullanımı çok gündemde olmuştu. Ben de kendime ekmek yapma makinesi almıştım ve uzunca bir süre ekmeğimi kendim yapmıştım. Bu ara evde temizlik yaparken yine makinemi buldum. onunla da değişik ekmek yapma planlarım var :) Sizler için bu sefer ekmeklerimi küçük somunlar halinde ve fırında hazırladım. Eğer isterseniz tek bir büyük ekmek olarak da hazırlayabilirsiniz. Umarım dener ve beğenirsiniz. Takipte kalın yep yeni ekmek tarifleri gelecek...

Sizleri hiç bekletmeden tarifime geçiyorum,







Malzemeler :


  • 3 - 3,5 su bardağı normal un
  • 1/2 su bardağı kepekli un
  • 2 su bardağı ılık su
  • 1 paket instant maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
Üzeri için,
  • Mısır unu

Yapılışı :

Geniş bir kabın içine maya ve ılık suyu alıp mayanın aktive olmasını sağlayalım. 10 dk. bekleyelim mayanın köpürüp kabarması için zaman tanıyalım. Daha sonra elediğimiz unlarımızın bir kısmını kabın içine alalım ortasını açalım mayamızı ve toz şekeri ekleyelim. kabın en dış kenarına tuzu serpelim. Undan yavaş yavaş mayanın içine alarak karıştırmaya başlayalım. Unun hepsini ilk baştan eklemeyelim çünkü her un farklı özellikler gösterebiliyor un ölçüsünün çok dışına da çıkmayalım. Hamurumuzu yoğurmaya başlayalım. Hafif ele yapışan bir hamur olacak. Hamurumuzu toparladıktan sonra üzerini streç film ile kapatıp üzerine bir mutfak örtüsü örtelim ve ılık bir ortamda  40 - 45 dk. mayalanması için bekleyelim. Süre sonunda hamurumuz 2 katına çıkmış olacak. Hamuru tezgahın üstüne alıp biraz yoğuralım. Ben 4 eşit parçaya ayırdım. Elimle şekil verdim ve fırın tepsisine aldım. Burada da tepsi mayası olması için 20 dk. bekletelim. Süre sonunda ekmeklerimizin üzerine bıçakla çizik atıp su sürelim. En son mısır unu eleyip önceden ısıttığımız 200 C fırına pişmeye bırakalım. Üzerleri nar gibi kızarınca ekmeklerimiz pişmiş demektir. İlk sıcaklığı çıkan ekmeklerimiz artık servise hazır.



Afiyet şifa olsun....












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...