27 Mart 2013 Çarşamba

Sinkonta

Herkese merhaba,

Sinkonta, Manisa' nın yöresel tatlarından biri. Ben ilk defa yengem sayesinde bu tatla tanıştım. Meze tutkunu bendeniz  bayıldım. Balkabağının tatlımsı tadı gidiyor ve mükemmel bir mezeye dönüşüyor.  Fırında piştiği için hafif karamelize oluyor, eee artık ne diyim ben bilemedim çok güzelll....

Balkabağını tatlının dışında bir yerlerde kullanmak isterseniz işte size bir alternatif. Gelelim tarifimize,






Malzemeler :

  • 1 dilim bal kabağı
  • 1 orta boy soğan
  • 4 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • Acı pul biber
  • Karabiber
  • Tuz 

Yapılışı :

Balkabağını soyalım ve dilimleyelim. Soğanı temizleyelim ve piyazlık doğrayalım. Isıya dayanıklı bir fırın kabına balkabaklarını dizelim. Üzerine piyazlık soğanları serpiştirelim. Zeytinyağı ve baharatları ilave edip kabın üzerini folyo ile kapatalım. 180 C fırında yumuşayana kadar pişirelim. Fırından çıkarttığımız bal kabaklarını sıcaklığı geçince yoğurt, rendelenmiş sarımsak ile buluşturalım. Malzemeleri güzelce karıştırdıktan sonra servis tabağına alıp süsleyelim.

Afiyet Olsun...
  

31 yorum:

  1. Süper..Kabağı hiç böyle yemedim.Denemek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatoşcum,
      Dedim ya ben tadına doyamadım. Muhteşem birşey oldu. Mutlaka denemelisin canım.
      Sevgilerimle,

      Sil
  2. Ben mezeyi çok sevenlerdenim
    Böyle bir tarif ilk defa duyuyorum,ilk fırsatta denicem değişik
    Ellerinize sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canım,
      ben de bu tarifi çok sevdim ve sizlere tanıtmak istedim. denemeni tavsiye ederim.
      sevgilerimle,

      Sil
  3. ellerine sağlık canım değişik bir mezeymiş bende ilk kez gördüm sende:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canım,
      çok güzel bir meze denemeni tavsiye ederim.
      sevgilerimle,

      Sil
  4. Seldacım,pek güzel görünüyor.
    Bu şekilde kabak değişik oluyor. Daha önce yapmıştım ama adını bilmiyordum.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sare Hanım,
      Aynen dediğiniz gibi böyle bambaşka bir hal alıyor balkabağı. Güzel sözleriniz için çok teşekkürler....
      Sevgilerimle,

      Sil
  5. Çok ilgimi çekti bu hafta alayım kabak ve deneyeyim eline sağlık Seldacım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hilalcim. Bence de denemelisin canım. Eminim çok beğeneceksin. Sevgilerimle,

      Sil
  6. Selda'cım çok farklı bir tarif ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Deryacım...Gerçekten hem farklı hem lezzetli tavsiye ederim canım benım...Sevgilerimle,

      Sil
  7. Çok değişik bir salata..Ellerine sağlık, balkabağı bitmeden denemeli :)
    Ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım. Değişik ama bir o kadar da lezzetli. Sevgilerimle

      Sil
  8. Ne kadar değişik hiç duymamıştım. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. ılk defa duyduğum bır tat denemekte fayda var turk mutfağın sonu yok gercekten takıpteyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Selma Hanım...Beni takip edin...:))

      Sil
  10. süper bir lezzete benziyor,görüntü süper, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canım. Çok teşekkür ederim. Lezzetli ve müthiş bir tat. Denemeni tavsiye ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  11. Eline sağlık canım :) Karaburunda da benzerini yapıyoruz.Ama biz Zıngata diyoruz ve yoğurt dökmeden sade yiyoruz :)) Bi kez böyle de denemek isterim.Sarımsaklı yoğurdun yakışmadığı yer var mı kiiii :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkür ederim. Ben de Zingata ismini duymadım. Dediğiniz gibi sarımsağın girdiği herşey bir başka güzel oluyor. Sevgilerimle,

      Sil
  12. Bu mezeyi hep duyardım ama hala denemedim..Ama görüntü o kadar güzel ki kabak mevsimi kaçmadıysa en yakın zamanda deneyeceğim.Ellerine sağlık...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kabaktan böyle bir meze olamaz müthiş bir tat. Bence de sezon bitmeden deneyin derim. Sevgilerimle,

      Sil
  13. Manisa'ya geldiği yer, senin asıl memleketin Selda'cım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim babam Giritli, annem Denizli' li. Ben İzmir' de doğdum. Eşim Manisa' lı. Biraz karışık Özlem Hanımcım...:)

      Sil
    2. Baba memleketinin yemeği diyelim o zaman. Ki şu durumda -yemekten yola çıkarak- Kandiye-Resmo hattından olduğunu bulmuş bulunmaktayız! =)
      Lakaplarla ilgili bir şey öğrenebilirsen, haberleşelim.
      selamlar.

      Sil
    3. Öğrenebildiğim herşeyi paylaşıcam. Görüşmek dileğiyle. Sevgiyle kalın....:)

      Sil
  14. elinize sağlık annemde balkabağını kızartıp üzerine sarımsaklı yoğurt dökerdi ona benzettim :)

    YanıtlaSil
  15. Girit mutfağından geldiğini tarifinizden öğrendim, bu yemeğin tarihi bilgisini arıyorum önereceğiniz bir kaynak var mı?özlemaki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özlem hanımcım,

      Açık söylemek gerekirse yemeğin tarihini araştıracak kadar hiç vaktim olmadı. Dediğim gibi ben de yengemden öğrendim.

      Sevgiler...:)))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...