25 Mart 2013 Pazartesi

Girit Usulü Un Kurabiyesi

Herkese merhaba,

Bu kurabiyeleri televizyon programında gördüm. Ee bir Giritli kızı olarak yapmasam olmazdı. Evet size hiç bahsetmek kısmet olmadı ama ben bir Giritli kızıyım. Daha önce sizlere Girit yemeklerinden örnekler sunamadım ama inşallah önümüzdeki günlerde...Gelelim Girit usulü un kurabiyelerime. Nasıl anlatayım ağızda dağılıyor. Tadı ve mis gibi kokusu ile insanı cezbediyor. Kurabiyeleri minicik yaptım ama fotoğraflarda biraz büyük çıktı. Kahve yanına veya beş çaylarında misafirlerinize değişik bir alternatif olsun istiyorsanız bu kurabiyeler tam size göre.

Bu arada altta gördüğünüz ikinci fotoğraftaki kurabiyeyi kızım kendi elleriyle yaptı. Bebeğim Linzer kurabiyesi yapmak istedi. Tamamen tasarım kendisine ait. Fotoğraftaki uğur böceğide bize uğur getirsin diyeymiş.. İnşallah diyelim. Kızım aşçılık-gastronomi okumak istiyor şimdi yaşı çok küçük fikirleri hep değişecek ama hayırlısı bakalım.


 Tamam biliyorum çok lafı çok uzattım işte buyrun Girit usulü un kurabiyelerimin tarifi,





Malzemeler :

  • 500 gr un
  • 1 paket margarin ( yumuşak olacak )
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
 Bulamak için,

  • Pudra şekeri

 Yapılışı :

Geniş bir kabın içine margarini alalım. Toz şekeri ve pudra şekerini ilave edip karıştıralım. Daha sonra vanilyayı ve unu ilave edip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim. Hamurdan minik parçalar koparıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Önceden ısıtılmış 180 C fırında pembeleşinceye kadar pişirelim. Fırından çıkan kurabiyelerin ilk sıcaklığı geçince pudra şekerine bulayıp servis edelim.

Afiyet şeker olsun...
 

52 yorum:

  1. Seldacım eline sağlık canım... ama ben küçük hanımın yaptığını daha çok beğendim:))benim kızımda çok meraklı mutfağa:) maşallah kızlarımıza...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Elifcim. Bence de maşallah kızlarımıza. Boynuz kulağı geçecek galiba...Sevgilerimle,

      Sil
  2. Kahve ve çayın yanına ne güzel gider , hele birde o güzel kuzunun elinden çıkarsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşe Hanım aynen öyle çok lezzetli bir kurabiye. Hele kızımla yapınca tadına doyum olmuyor....Sevgiler,

      Sil
  3. İnan boynuz kulağı şimdiden geçmiş. Maşallah ne güzel kurabiye yapmış. İkinizinde ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık ikinizinde afiyet şeker ,bal olsun...
    Kızınızın elide değince lezzetine lezzet katmıştır eminimki...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emel Hn. Aynen öyle bebeğimin eli değince herşey bir başka güzel oluyor...Sevgilerimle,

      Sil
  5. ıkınızınde elıne sağlık nefıs duruyor

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş canım , ellerine sağlık :) benimde en yakın arkadaşım giritli müthiş güzel mutfakları var giritlilerin hemde sağlık fışkıran, heyecanla bekliyor olacağım girit yemek tarifleriniz sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevim Hanım. Bakalım artık birşeyler yapmaya çalışacağım. Umarım beğenirsiniz.... Sevgilerimle,

      Sil
  7. un kurabiyesini çok severim, hiç dayanamam, ellerinize sağlık, harika olmuşlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler...Gerçekten çok güzel oldular... Sevgilerimle,

      Sil
  8. elinize sağlık... nefis gözüküyorlar... kızınızın ki de çok tatlı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kızım için de teşekkürler. Boynuz kulağı geçecek galiba....:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  9. Görüntü herşeyi anlatıyor..Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşeüür ederim Fatoşcum. Görüntüsü de tadı da çok güzel. Tavisye ederim.
      Sevgilerimle,

      Sil
  10. Un kurabiyesi benim klasik ikramlarımdandır,arkadaşlarımda çok beğenirler,bende çok severim.Negüzel anne kız ekip çalışması yapmışsınız ikinizinde ellerinize sağlık.Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Renkli Dünyam. Kızım benim en büyük yardımcım... Sevgilerimle,

      Sil
  11. Kurabiyeler nefis görünüyor canım, kızının da senin de ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Marifetli annenin marifetli kızı olur,ikinizin de ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Seldacım; normal un kurabiyesi yapmadığım için Girit usulüyle arasındaki farkı bilmiyorum ama bu haliyle nefis olduğu her halinden belli. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Lezzetli Somunlar. Normal un kurabiyesinden farkı içinde hem pudra şekeri hem de toz şeker var. Toz şeker kurabiyeye daha kıtır kıtır bir tat veriyor. Çok ama çok lezzetli bir kurabiye...Kucak dolsu sevgilerimle....:))

      Sil
  14. Ellerinize sağlık canım.Çay veya kahvenin yanına yakışan nefis bir kurabiye.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevalcim. Gerçekten nefis bir şey. Denemeni tavsiye ederim canım. Sevgilerimle,

      Sil
  15. ELİNİZE SAGLIKKK :):) BANADA BEKLERİM SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  16. Armut dibine düşermiş,maşallah. Bu arada demek ki girit kurabiyesinin farkı ,içine toz şeker ilavesi.Hemen denemeli,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Ihlamurcum. Evet girit kurabiyesinin içine toz şeker de ilave ediliyor. Mutlaka denemelisiniz çok güzel oluyor. sevgilerimle,

      Sil
  17. Kızının da senin de ellerine sağlık Selda'cım. Nefis görünüyor kurabiyeler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. girit usulünü bılmıyorum ama kurabıyenın nefıs gorundugu kesın ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  19. Canım favori kurabiyemdir un kurabiyesi ellerine sağlık nefis olmuş,sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Selda hanım öncelikle kurabiye nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Ben bu tariflerle birlikte Girit yemekleri tariflerinizi eklemenizi isterim. Ben de Urfa kökenliyim. Ağırlıklı olarak yöremin tariflerini paylaşıyorum. Blogunuz çok keyifli. Google plustan çevrelere ekledim. Buradanda takibe aldım. Sevgiler canım. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yağmur Hanımcım,
      Çok teşekkür ederim. Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. İnşallah önümüzdeki günlerde Girit yemekleri de olacak bloğumda...Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgiyle kalın....:)

      Sil
  21. Un kurabiyesini kim sevmez dimi:)
    Ellerinize sağlık harika görünüyor
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  22. Hemen mutfağa gidip yapıyorum kurabiyeleri, kızının ve senin ellerine saglık.Sizi takip ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serapcım,
      Çok teşekkür ederim. Yaptığında sen de çok beğeneceksin. Fikrini yine benimle paylaşırsan çok sevinirim canım. Sizlerin düşünceleri benim için çok önemli. Görüşmek üzere canım. Sevgilerimle,

      Sil
  23. Seldacım eline sağlık mmm kim sevmez lezzetli kurabiyeleri:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler...Denemenizi tavsiye ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  24. çok güzel, ellerinize sağlık.
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com/
    Şeniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Şeniz Hanım,
      Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  25. İade-i ziyarete geldim,yemek bloglarına bayılırım:) İzlemeye aldım.
    Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  26. merhabalar Selda hanım nette kurabiye tarifi ararken tesadüfen bloğunuza rastladım ama ben daha önce sizi izlemeye almışım hay ALLAH, ee örgülerden başımı kaldırıp böyle güzel tarifleri sık sık denemeyince sonuç bu işte :) ellerinize sağlık bu kurabiyede nefis gözüküyor eminim tadıda öyledir, bu akşam çayın yanına hemen yapmam lazım,sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Siz de çok maharetlisiniz anlaşılan. Ben de çok isterdim örgü - dikiş yapabilmeyi ama hiç kabiliyetim yok....:))
      Geç olsun güç olmasın derler ye biz de tanıştık artık. Hep beklerim. Kurabiyelerim harika oluyor mutlaka deneyin....:)) Sevgilerimle,

      Sil
  27. Çok çok güzel ellerine sağlık arkadaşım bende denemek isterim sevgilerimi bıraktım canım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...