18 Ekim 2020 Pazar

Tahinli - Pekmezli Kurabiye

Merhabalar herkese,


Yine harika bir kurabiye tarifi ile geldim karşınıza. Ben tahinli susamlı lezzetlere bayılırım. Önümüz malum kış sıcacık çayın yanına çok yakışacak. Evde olan malzemeler ile hemen hazırlayabileceksiniz. Ağızda eriyen lezzetine kimse hayır diyemeyecek benden söylemesi. Ben genel de fotoğraflarımı set kurup öyle çekerim. Bu kurabiyeyi hazırladım story için çektiğim fotoğraflar ile yetinmek zorunda kaldım. Kurabiyeler bir çırpıda bitiverdi. Ne yapalım bu sefer de böyle olsun. Umarım sizler de en kısa zamanda dener ve beğenirsiniz. Deneyen herkese şimdiden afiyet şeker olsun :))


Sizleri hiç bekletmeden hemen geçiyorum tahinli pekmezli kurabiyemin tarifine,





Malzemeler :

  • 200 gr tereyeğı
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 kahve fincanı pudra şekeri
  • 1 kahve fincanı tahin
  • 1 kahve fincanı pekmez
  • 4 - 5 çorba kaşığı kavrulmuş susam
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
Üzeri için,
  • Pudra şekeri


Yapılışı :

Geniş bir kabın içine tereyağı ve pudra şekerini alıp yoğurmaya başlayalım. Sırasıyla sıvıyağ, tahin ve pekmezi ekleyelim. Homojen bir kıvam aldıktan sonra elediğimiz un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyelim. En son kavrulmuş susamı da ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim. Elimizle yuvarlayıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine aralıklı olacak şekilde yerleştirelim. 180 C ayarladığımız fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirelim. Pişen kurabiyelerimizi ilk sıcaklığı geçtikten sonra servis tabağına alıp üzerlerine pudra şekeri eleyelim. Ve nefis tahinli pekmezli kurabiyelerimiz artık servise hazır.

Afiyetler Olsun :))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...