24 Aralık 2012 Pazartesi

Ispanak Rulo

Yeni bir haftada herkese merhaba,


Bu tarifi PELİNCHEF' in sitesinde gördüm. Çok beğendim. Uzun zamandır denemek istiyordum. Ama bir türlü cesaret edip yapamamıştım. Bu hafta sonu kuzenlerimle buluştuk. Ve bu buluşma için ben de bir şeyler hazırlamak istedim. Ispanak ruloyu hazırlayıp götürdüm. Şık sunumu ve eşsiz tadı ile herkesin beğenisini topladı. Gerçi masadaki her şey enfesti. Herkesin ellerine sağlık.
 
Ve artık geçelim ıspanak rulomuzun tarifine,
 









Malzemeler :

  • 500 gr ıspanak
  • 3 yumurta
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet orta boy soğan
  • 2 çorba kaşığı un
  • Tuz, karabiber, nane
İçi için,
  • 500 gr süzme yoğurt
  • 2 - 3 diş sarımsak
  • 3 tane közlenmiş kırmızı biber
  • 2 çorba kaşığı mayonez
  • Tuz
Yapılışı :

Ispanakları yıkayalım. Buharda pişirme aparatıyla haşlayalım. Diğer tarafta soğanı ince ince doğrayalım. Doğradığımız soğanları zeytinyağında kavuralım. Haşlanan ıspanakları geniş bir kabın içine alalım. İçine yumurta sarılarını, kavrulan soğanlarımızı, unu, tuzu, karabiberi ve naneyi ilave edip blendırla karıştıralım. Diğer tarafta yumurta akları ile bir fiske tuzu mikserle çıpralım. Yumurta aklarını,  kar haline gelince ıspanaklı karışıma ilave edelim.  Tahta spatula ile çok fazla söndürmeden karıştıralım. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine ıspanak karışımımızı güzelce yayalım. 180 C fırında pişirelim. Fırından çıkan ıspanağımızı 1 dk. bekletip yağlı kağıt yardımıyla rulo yapalım. Bu şekilde 5 dk. bekletelim. Biz bu arada iç harcımızı hazırlayalım. Süzme yoğurdun içine sarımsaklarımızı rendeleyelim. Mayonez ve tuzu ilave edip karıştıralım. Közlenmiş biberleri fazla küçültmeden uzun uzun doğrayalım. Ispanağımızın içine iç harcı her tarafına eşit olacak şekilde yayalım. Üstüne közlenmiş biberleri dizelim. Ve tekrar dikkatlice rulo yapalım. İstediğimiz gibi süsleyelim. Buzdolabında 1-2 saat dinlendirip servis yapalım.

Afiyet Olsun....



Not :
Bu tarif 12 kişiye rahat rahat yetiyor.






 

    2 yorum:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...