12 Aralık 2012 Çarşamba

Susam Ezmeli Çıtır Çörek

Yeni bir günde hepinize merhaba,
Bugün 12.12.12. İnşallah hepimize sağlık, mutluluk ve bol şans getirsin.

Susam ezmesi çok lezzetli bir şey. Ben zaten tahine de bayılırım ama bu onun da bir tık üstünde. Ege' ye has geleneksel bir lezzet. Bu tatla ilk defa kayınvalidem sayesinde tanıştım. Sağolsun yedikçe hep anıyorum anneciğimi. Manisa da çok bilinen bir lezzet, ama buralarda pek bilinmiyor. Manisa da adına susam sürtmesi de deniyor. Susam tanelerinin değirmenlerde öğütülmesiyle elde ediliyor, krema kıvamında  bir yapısı var. Tatlandırmak için pekmez, bal veya toz şeker kullanılıyor. Kahvaltılarda ekmeğin üstüne sürüp yemek en büyük mutluluk. Herkese bu tadı bir kere dahi olsa denemesini tavsiye ediyorum. Ve geçiyorum tarifime,






Malzemeler :

  • 1 adet yufka
  • 1 kahve fincanı susam ezmesi ( yoksa tahin de olabilir )
  • 1 kahve fincanı pekmez
Üzeri için,
  • Pudra şekeri

Yapılışı :

Yufkamızı ortadan ikiye keselim.  Diğer tarafta susam ezmesi ve pekmezi karıştıralım. Yufkamızın üzerine bu karışımdan bolca sürelim ve fazla sıkı olmayacak şekilde saralım. 2 - 3 parmak genişliğinde keselim, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. 180 C fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.
Servis ederken pudra şekeri serpelim. Çıtır çöreklerimiz servise hazır....


Afiyet Olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...