22 Ocak 2013 Salı

Fileyfle Mıtkuka

Herkese merhaba,

Bu tarifi SAĞLIKLI MUTFAK ' ta gördüm. Çok beğendim ve denemek istedim. Adı çok ilginç gelmiş olabilir ama malzemeleri tanıdık. Antakya mutfağının eskilerden bugünlere gelebilmiş güzel ve lezzetli mezelerinden. Tarifin içinde yine ufak tefek Selda dokunuşları mevcut. Et yemeklerinin ve kebapların yanına çok yakışan bir meze. Biz tadına doyamadık. Şiddetle tavsiye ediyorum. İşte rarifi,










Malzemeler :

  • 5 - 6 adet kuru domates
  • 5 - 6 adet kuru kırmızı biber
  • 3 - 4 adet kuru yeşil biber
  • 1 adet kırmızı soğan
  • 2 diş sarımsak
  • Yarım limonun suyu
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • Yarım çay kaşığı sumak
  • Yarım çay kaşığı kişniş
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • Tuz


Yapılışı : 

Kurutulmuş biberler ve domatesleri kaynamış suda 5 dk. haşlayalım. Biberleri ve domatesleri bıçak yardımıyla  iyice döverek inceltelim. İnce kıyılmış soğan ve sarımsağı ilave edelim. Zeytinyağı,tuz, limon suyu, nar ekşisi ve baharatları ekleyip servis yapalım.




Afiyet Olsun....

7 yorum:

  1. Değişik...Denenmesi gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet müthiş bir lezzet umarım siz de beğenirsiniz...Sevgiler,

      Sil
  2. kurutulmuş sebzelerden yapılmış bir meze..hiç duymamıştım adını..salatası oluyor, onu biliyordum ama bu değişik geldi denemem lazım Selda hanımcım...elinize sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyin bakalım beğenecekmisiniz...daha çok ismi değişik tarifim var...beni takip etmeye devam edin Dilek Hanımcım...:)
      sevgiler,

      Sil
    2. Muhteşem görünüyor. Ellerinize sağlık. Bende deneyeceğim. Afiyetler olsun.. Sevgiler..

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim Oya Hanımcım. Ben çok beğendim. Umarım sizde beğenirsiniz. Sevgilerimle,

      Sil
  3. muhteşem görünüyor ,denemeliyim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...