4 Şubat 2014 Salı

Balkabağı Çorbası

Herkese kocaman bir merhaba,

Değişik bir çorba yapmak istiyorsunuz de tam size göre bir tarifim var bugün. İzmir' de bu ara havalar biraz soğuk. Hal böyle olunca sofrada sıcacık bir çorbaya kimse hayır demiyor. Bir de böyle hem besleyici hem de lezzetli olunca tadına da doyum olmuyor. Bal kabağının hep tatlısını yapardım ama bir de böyle çorba da denedim. Biz çok beğendik. En önemlisi de kızım çok beğendi...:))

Eğer siz de sevdikleriniz için bal kabağı çorbası hazırlamak isterseniz malzeme listesine ve yapılışına haydi hep birlikte bir göz atalım,











Malzemeler :

  • 250 gr bal kabağı
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy havuç
  • 1 adet büyük boy soğan
  • 1/2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 3 çorba kaşığı krema
  • Değirmen karabiber
  • Tuz
 

Yapılışı :

Derin bir tencerenin içine yıkadığımız kırmızı mercimeği alalım. Bal kabağı, patates, soğan ve havucu iri iri doğrayıp tencereye ekleyelim. Malzemelerin üzerini 2 parmak geçecek kadar su ekleyelim. En son zeytinyağını ilave edip orta hararetli ocakta çorbamızı pişmeye bırakalım. Kırmızı mercimek ve sebzeler iyice yumuşayınca çorbayı ocaktan alalım. Tuz ve değirmen karabiber ilave edip blendırdan geçirelim. En son kremayı ekleyip çorbayı tekrar ocağın üzerine alalım. Bir iki taşım kaynatıp kapatalım. Artık bal kabağı çorbamız servise hazır. Servis etmeden önce çorbamızı krema ile süsleyebiliriz.


Afiyet Olsun....




Not : 
Eğer çorbanızın kıvamı koyu olursa sıcak su ilave edip kıvamını açabilirsiniz. 






33 yorum:

  1. Balkabagi pek sevmem ama corbaya bayilirim. Mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. Bence de mutlaka dene çok güzel oluyor...:))
      Sevgiler,

      Sil
  2. ellerine sağlık nefis görünüyor :)))
    afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  3. The soup looks absolutely delicious!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun canım güzel oluyor bal kabağı çorbası,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vişnapcım teşekkür ederim canım. Evet çorbası çok güzel oluyor balkabağının...:))
      Sevgiler,

      Sil
  5. Bu nasıl bir güzellikkkkk.....Canım yine muhteşem fotoğraflar bayıldım. Ben zaten balkabağı çorbasını çok severim. Birde senin tarifinle bir denerim. Ama dediğim gibi çok iştah açıcı görünüyor. Seldacım seni takipteyim bunu bil. Birde seni seviyorummmmmmmm. *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem canım benim çok teşekkür ederim. Mutlaka denemelisin bu çorbayı. Ben de seni seviyorum. Beni takip etmeye devam et...:)))
      Sevgiler,

      Sil
  6. balkabağına bayılırım ama çorba olarak hiç denemedim ama aklımda ilk fırsatta onuda deneyeceğim :) ellerine sağlık senin çorban da çok lezzetli gözüküyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Çorbasını da deneyin çok lezzetli oluyor.
      Sevgilerimle,

      Sil
  7. hmmm sanki kokusunu alir gibi oldum.Olsada icsek cünkü cok severim almanyada sürekli icerdik tr geleli yapamadimda icemedimde :((

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Mutlaka denemelisin. Madem ki seviyorsun balkabakları bitmeden dene.
      Sevgilerimle,

      Sil
  8. cok lezzetlı duruyor ama hıc denemedım merak ettım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selma ablacım çok teşekkür ederim. Çok güzel bir tadı var bence de mutlaka dene...:))
      Sevgiler,

      Sil
  9. oooh gayet sağlıklı bir çorba ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. ben de kırmızı mercimekle pişiriyorum çok da lezzetli bir çorba oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Susam Çrekotum bende kırmızı mercimekli halini daha çok seviyorum...:))
      Sevgiler,

      Sil
  11. İlk defa böyle bir çorba duyuyorum sanırım mercimek çorbasının içine havuç eklenmesi gibi balkabı eklenmesi ile oluyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım kırmızı mercimekli, balkabaklı ve sebzeli nefis bir çorba. Mutlaka denemelisin çok lezzetli oluyor.
      Sevgiler,

      Sil
  12. Harika bir görüntü canım ellerine sağlık, bayılırım nefis olur.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznurcum çok teşekkür ederim canım...:))
      Sevgiler,

      Sil
  13. Seldacığım ellerine sağlık.Bir çorbası kalmıştı yapmadığım.Onu da senin tarifinde yapayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şenizcim. Mutlaka dene canım...:))
      Sevgiler,

      Sil
  14. Seldacığım bu tarifi mutlaka deneyeceğim. Kuskuslu bir salatada da kullanıldığını gördüm tatlı kabağının. Biraz fazla alıp hem çorba, hem salata hem de tatlı yapmam lazım:) Hepsi muhteşem görünüyor çünkü:) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nigüncüm. Çorbada da mutlaka dene balkabağını çok lezzetli oluyor...:))
      Sevgiler,

      Sil
  15. Güzel bir okadarada sağlıklı.
    Kızınızda beğenmiş o zaman kesinlikle denemek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutlaka deneyin emin olun çok lezzetli hem de besleyici...
      Sevgiler,

      Sil
  16. Çok güzel gözüküyor bu çorbayı deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin çok lezzetli bir çorba...:)
      Sevgiler,

      Sil
  17. Kızlarım hep aynı çorbaları içmekten sıkıldı, bu tarif ilaç gibi geldi, eline sağlık Selda'cım (isminle hitap ettim umarım kızmazsın :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...