2 Haziran 2016 Perşembe

Labneli Bazlama

Merhabalar :)))

Geçtiğimiz günlerde Tavsiye Kanalı tarafından denemem üzere Pınar Labne paketi gönderildi. Bu lezzet paketi için kendilerine çok teşekkür ediyorum. Yıllardır her ürününü güvenle teredütsüz kullandığım bir markadır Pınar. Kızım peynir tüketmeyi pek sevmiyor ama Pınar Labne deyince akan sular duruyor. Kampanya dahilinde bir çok farklı lezzette deniyeceğim Pınar Labne' yi. Şimdi sizlere sunacağım ilk tarifim Labneli Bazlama. Bizim evin hafta sonu kahvaltılarının vazgeçilmezidir bazlama. Bir de Pınar Labne ile denedim. Lezzeti ikiye katlandı. Yani anlayacağınız neye değse lezzet katıyor Pınar Labne...:))

Sizler de sevdiklerinize bu nefis labneli bazlamalardan hazırlamak isterseniz tarifi şöyle,










Malzemeler :

  • Yaklaşık 1,5 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı instant maya
  • 1 çorba kaşığı tepeleme Pınar Labne peyniri
  • 3 çorba kaşığı tepeleme tam buğday unu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar normal un


Yapılışı :

Ilık suyu bir kabın içine alalım. İçine instant mayayı ilave edip 15 - 20 dk. aktive olması için bekleyelim. Tam buğday unu ve biraz normal un eleyelim. Tuz ve toz şekeri ekleyip elimizle karıştırıp ortasını açalım. Mayayı ve labne peynirini ilave edip yavaş yoğurmaya başlayalım. Un ve su ilavesi ile ele yapışmayan ama katı kıvamlı bir hamur elde edelim. Üzerini streç film ile kaplayıp  en az 45 dk. mayalanması için ılık bir ortamda dinlenmeye bırakalım. Mayalanan hamuru tekrar yoğurup gazını çıkartalım. Rulo haline getirip bıçakla bezelere ayıralım. Benim hamurumdan 5 adet beze çıktı. Bezeleri hafif unladığımız tezgahta merdane ile pasta tabağı büyüklüğünde açalım. Kızgın teflon tavada yağsız olarak arkalı önlü kızartalım. Hamur bitene kadar ayını işleme devam edelim. Ve sıcacık labneli bazlamalar artık servise hazır.


Afiyet Olsun...:)














3 yorum:

  1. Bazlama ve labne... Bir de pazar kahvaltısı... Eminim muhteşem olmuştur.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım benim. Enfes görünüyor. Bazlama labneli nasıl lezzetli olmuştur kimbilir. Denemem lazım :)) Bayıldım ben bu fikre.
    Size afiyet bal şeker olsun. Seni seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
  3. Canımmın içi ziyaretin beni nasıl sevindirdi anlatamam.Bazlamalar ve sunum süper ellerine sağlık öpüyorum kocaman...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...