18 Temmuz 2022 Pazartesi

Ev Yapımı Kayısı Suyu

Merhabalar,


Bugün sizlere bu yaz sıcaklarında içinizi serinletecek, şöyle buzzz gibi içebileceğiniz nefis bir içecek tarifim var. Bahçeden çokca kayısı getirince değerlendirmek için biraz reçel, biraz da konsantre kayısı suyu yaptım. İnanılmaz pratik ve çok lezzetli. Bir de o kadar kolay ki düdüklü tencere de tam 15 dk. da hazırlanıyor. İnstagramda yapım aşamalarını paylaşınca çok soran oldu bende sizleri hiç bekletmeden tarifimi hemen paylaşayım dedim. Umarım sizlerde dener ve beğenirsiniz diyorum ve hemen tarifin detaylarına geçiyorum.





Malzemeler :

  • 1 kg kayısı
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su 


Yapılışı :

Kayısıları yıkayalım. Çekirdeklerini çıkarıp düdüklü tencerenin içine alalım. Üzerine toz şekeri ve suyu ekleyip kapağını kapatalım. Düdüklü tencereyi önce yüksek ateşte buharı çıkıncaya kadar, daha sonra altını kısıp düdüklünüzün pişirme kısmını ayarlayıp 15 dk. pişirelim. Sürenin sonunda ocağı kapatıp düdüklünün soğumasını bekleyelim. Basınç düğmesini açıp buharı çıkan düdüklümüzü açalım. Kayısı suyumuzu blend edelim. Ben süzgeçten geçirdim ama siz geçirmeyebilirsiniz. Koyu kıvamlı olan konsantre kayısı suyumuzu şişelere alıp buzdolabında muhafaza edelim. Servis edeceğimiz zaman su ile seyreltip servis edelim. 


Afiyet şifa olsun :)) 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...