26 Eylül 2014 Cuma

Şambali

Merhabalar,

Bugün yayınlacağım tarifimle sizlere 300. postumu yayınlamış olacağım. Bu nedenle bu güzel güne yakışır tatlı bir tarif olsun istedim. Tatlı yiyelim, tatlı konuşalım. Ağzımızın tadı, soframızın bereketi, evimizin neşesi ve mutluluğu hiç eksik olmasın canlarım. Uzun yıllar böyle güzel paylaşımlar yapmak nasip olur inşallah. Bloğumu da, sizleri de çok seviyorum. Bu ekrandan kurduğum dostluklara paha biçilemez...:))
İyi ki varsınız iyi ki yanımdasınız.....:)))))

Evet geçelim bu güzel tatlı tarifine. Bizim evde tatlının her hali çok sevilir. Sütlü, şerbetli hiç fark etmez. Hele şambaliye bayılır bizimkiler. Malum önümüz de bayram. Sevdiklerinize tatlı sürprizler yapmaktan hoşlanıyorsanız o zaman bu tarif tam size göre. Denemeniz dileğiyle...:))

Haydi hep birlikte şambali tarifime bir göz atalım,
 









Malzemeler :


  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 2,5 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Şerbeti için,
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu

Üzeri için,
  • Kırık fındık veya fıstık


Yapılışı :

İşe şerbetini hazırlamakla başlayalım. Derin bir tencerenin için toz şeker ve suyu alalım. Kaynamaya bırakalım. 10 - 15 dk. kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyip 5 dk. daha kaynatıp ocağın altını kapatalım.  Ve soğumaya bırakalım. Diğer tarafta geniş bir kabın içine hamur için gereken tüm malzemeyi alıp iyice yoğuralım. Ele yapışan bir kıvamı oluyor. Yuvarlak cam ısıya dayanıklı kalıbın her tarafını margarin ile fırçayla yağlayalım. Hamurumuzu kalıbımıza alalım. Elimizi su ile ıslatıp hamuru güzelce yayalım. Bu aşamada isterseniz üzerlerine fıstık yerleştirebilirsiniz. !80 C fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim. Fırından çıkan tatlımızın ilk sıcaklığı çıkınca dilimleyip şerbetini dökelim. En az 2 - 3 saat dinlendirdikten sonra şambalimiz artık servise hazır.


Afiyet Bal Şeker Olsun.



Mutlu hafta sonları...Sevgiyle kalın...:))))







   

20 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım benim. Nasıl lezzetli görünüyor buradan anlatamam. Bayıldımmm....:-)
    Bitanem biz de seni çok mu çok seviyoruz. İnşallah uzun yıllar birlikte oluruz ve senin güzel tariflerini takip ederiz. Nice 300' ler olsun inşallah. Gönlü güzel insan...:))))) Allah yolunu açık etsin.
    Seni çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem hep yanımda olduğun için, güzel sözlerin için çooookkkkk teşekkür ediyorum canım. Ben de seni çok seviyorum...:))))

      Sil
  2. tebrikler, nice 300 ler olsun hep beraber:)) tatlın çok güzel, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Bloğumu ziyaretiniz için teşekkürler :) Herşey harika ellerinize sağlık..Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin Didemcim. Çok teşekkür ederim. Sevgiler...:)

      Sil
  4. O halde nice 300'ler dilerim :) Ellerine sağlık, tatlı da çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik harika gorunuyo benim basim tatliyla belada simdi bunuda yapicam ve yicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mutlaka deneyin enfes oluyor. Sevgilerimle,

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım 👍. ..
    Hayırlı olsun 300.postuna yakışır nefis bir tarif...
    Afiyetler olsun kocaman öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. 😘 😚 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim canım benim çok teşekkür ederim. Beğendiğine çok sevindim. Ben de seni kocaman öpüyorum ve İzmir' den kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...:)))))

      Sil
  7. Eline sağlık canım tek kelimeyle harikaaa Bir dilim rica etsem ? sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Semacım. Beğendiğine çok sevindim. Tabii ki buyur canım ne demek. Sevgiler...:)))

      Sil
  8. Hiç yapmadım..Ama artık denemek şart oldu.Ellerine sağlık Seldacığım. 300.pot için yakışır bir tarif.:)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Şenizcim. Beğendiğine çok sevindim. Mutlaka dene çok lezzetli oluyor. Sevgiler,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...