4 Aralık 2014 Perşembe

Pastane Poğaçası

Merhabalar,

İzmir' de bugün hava sisli, soğuk ve yağmurlu... Yani anlayacağınız kış iyiden iyiye geldi. İnsanın canı bir fincan sıcacık çay alıp yağan yağmuru seyretmek istiyor...:) Tam da çayınızın yanına yakışacak bir poğaça tarifim var bugün. Hem de mayalanma süresini beklemeden, pratik bir reçete. Pastane poğaçaların aratmayacak benden söylemesi...:)))

Siz de sevdiklerinize bu lezzetli pastane poğaçalarından hazırlamak isterseniz tarifi şöyle,





Malzemeler :


  • 125 gr margarin ( oda sıcaklığında )
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

İçi için,

  • Tulum loru


Üzeri için,
  • Yumurta sarısı

Yapılışı :

Geniş bir kabın içine oda sıcaklığındaki margarini, zeytinyağını ve yoğurdu alıp karıştıralım. İçine 1 yumurta ve diğer yumurta akını ekleyelim ve karıştırmaya devam edelim. En son tuz, toz şeker, elediğimiz un ve kabartma tozunu ilave edip iyice yoğuralım. Hamurun ele yapışmayan bir kıvamda olması gerekiyor. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar alıp elimizle açalım. İçine iç harcımızdan koyup kapatalım. Kenarlarını iyice bastıralım  Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine poğaçalarımızı dizelim. Hamur bitene kadar aynı işleme devam edelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürelim. Çatal yardımıyla enine ve boyuna çizik atalım. Önceden ısıtılmış 180 C fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim. Ve enfes pastane poğaçalarımız artık servise hazır.

Afiyetler Olsun...












16 yorum:

  1. Canim pogacalar nefis olmus.,.. Ellerine saglik...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim beğendiğinine çok sevindim. Teşekkür ederim.
      Sevgilerimle,

      Sil
  2. Selda hanım yine döktürmüşsünüz çoook çoook güzel görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mericiğim teşekkür ederim canım benim. Sevgilerimle,

      Sil
  3. Canım benim harikalar yaratmışsın yine...:))))) Senin elinden çıktıysa zaten çok güzel olmuştur. Ellerine sağlık tatlım. Hemen not aldım. En kısa zamanda deniycem. Seni çok ama çok seven *** BUSE ***
    ( Bu arada söylemeden geçemiycem fotoğraf da 10 numara 5 yıldız )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buseciğim canım benim çok teşekkür ederim. Her zaman bıraktığın yorumlar beni çok mutlu ediyor. Mutlaka denemelisin canım nefis oluyor. Ben de seni çok seviyorum tatlım. Sevgiler....:))))))

      Sil
  4. ellerine sağlık Seldacım, nefis görünüyor poğaçaların..
    Hakikaten bu havalar bize bahane oluyor yapıp yapıp keyfediyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim canım teşekkür ederim. Desene bu havalar bizi bozuyor...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  5. Ellerinize sağlık nefis görünüyor :)
    Merhaba Blogunuzu takibe aldım.Benim blogumda da blog takip etkinliğim var beklerim :)
    http://www.sosyalmedyakafe.com/2014/10/bloglar-dayanismasi-blog-takip-etkinligi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Mutlaka uğrarım bloğunuza. Sevgiler,

      Sil
  6. Su anda vazgecilmez pogacamiz oldu.ellerinize saglik.siddetle tavsiye ediyorum.tadan tarifi istio :) cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Beğendiğinize çok sevindim afiyet şeker olsun. Sevgilerimle,

      Sil
  7. Görüntüsüde nefis bu soğuk günlerde sabah kahvaltısı 5 çayına ne güzel gider.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar... bu poğaça tarifini daha önce denedim ve misafirlerimle test edip onayladık...
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Filiz hanımcım. Deneyip beğenmeniz beni çok mutlu etti. Afiyet bal şeker olsun. Sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...