30 Temmuz 2015 Perşembe

Ev Yapımı Vişne Suyu ( Konsantre Vişne )

Herkese kocaman bir merhaba,

Bu yıl yaz gelmeyecek mi  derken işte geldi yaz. Bu sene inanılmaz bir sıcak var İzmir' de. Sanırım her yer aynı. Allah dışarıda çalışanlara yardımcı olsun. Çok zor gerçekten.

Canlarım bugün sizlere tam da bu sıcaklarda tüketebileceğiniz nefis bir içecek tarifi vereceğim. Bizim evde gazlı içecek olarak sadece soda tüketiliyor. Genel de içeceklerimizi istediğimiz meyvelerden ben hazırlıyorum. Siz de bence evde sevdikleriniz için böyle katkısız ve doğal içecekler hazırlayabilirsiniz. Daha önce yayınlamış olduğum ev yapımı içecekler ve şerbet tariflerine de bir göz atın derim ben...:)

Vişne suyum inanılmaz lezzetli oldu. Biz içmeye doyamıyoruz. Vişne zamanı geçmeden kesinlikle sizler de deneyin ve sevdiklerinize ikram edin.

Ve ev yapımı vişne suyumun tarifiyle sizleri baş başa bırakıyorum,








Malzemeler :


  • 750 gr vişne
  • 2 lt su
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 3 - 4 adet limon tuzu
  • 1/2 limonun suyu

Yapılışı :

Vişnelerimizin saplarını ayıklayalım ve yıkayalım. Derin bir tencerenin içine vişneleri alalım. Üzerine suyu ilave edip orta hararetli ocakta kaynamaya bırakalım. 10 - 15 dk. kaynadıktan sonra toz şekeri ve limon tuzunu ilave edelim. Vişneler yumuşayıncaya kadar kaynatmaya devam edelim. Limon suyunu da ekleyip 5 dk. daha kaynatıp ocağın altını kapatalım. Oda ısısına gelen vişnelerimizi süzgeçten geçirip şişelere alalım. Buzdolabında soğuttuğumuz vişne suyumuz artık servise hazır.

Afiyetler Olsun.



Not :
İsterseniz buz yada soda ilavesiyle ikram edebilirsiniz. Toz şekeri kendi damak tadınıza göre arttırabilir yada azaltabilirsiniz......:))

















10 yorum:

  1. Merhabalar canım benim. Seldacım ne kadar sıcak anlatamam. Bu sıcaklarda böyle soğuk içeceklere doyum olmuyor. Ellerine sağlık nefis ötesi görünüyor. Annem de çok beğendi. Rengi de nasıl güzel olmuş. Nasıl canımız çekti anlatamam. En kısa zamanda bu tarif de denenecek. Tadına bakanlara afiyetler olsun. Çok öpüyoruz seni bitanem....:-)) *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem canım benim güzel sözlerin için çok teşekkür ediyorum. İnşallah dener ve beğenirsiniz. Ben de sizleri çok öpüyorum. Kucak dolusu sevgiler...:)))

      Sil
  2. antalyada yanıyor resmen.soğuk şeyler mükemmel olurdu şimdi.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık arkadaşım Nefis olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ben de devamlı yapıyorum şu sıralar. zaten tam zamanı..

    YanıtlaSil
  5. Limon tuzu ilave etmeden yapıyorum hep. Bir de böyle deneyeceğim. Ellerine sağlık, sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Bence de bir de böyle dene. İnşallah beğenirsin. Sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...