18 Kasım 2015 Çarşamba

Nohut Salatası

Merhabalar,

Canlarım bugün çok sağlıklı ve de çok lezzetli bir salata tarifi ile geldim karşınıza. Nohutu genel de yemeklerde kullanırız ama ben bu sefer salatasını hazırladım. İnanılmaz lezzetli oldu. Sizler de değişik salataları sevenlerdenseniz bu tarifi denemenizi öneririm. Özellikle sosunda kimyon kullandım. Çünkü nohut sindirimi zor olan bir besindir. Kimyon bu anlamda sindirimi kolaylaştırmaya yardımcı olur. Evet bu küçük bilgiden sonra haydi hep birlikte nohut salatasının yapılışına bir göz atalım.







Malzemeler :

  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 3 - 4 yaprak kıvırcık marul
  • 1 adet kapya biber
  • 1 adet salatalık
  • 3 - 4 dal roka
  • 1 adet taze soğan
Sosu için,
  • 1/2 limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • 1 tatlı kaşığı elma sirkesi
  • Kimyon
  • Kırmızı pul biber
  • Değirmen karabiber
  • Tuz

Yapılışı :

Marul, salatalık, roka ve taze soğanı ince ince doğrayalım. Kapya biberi de çekirdeklerini ayıklayıp ince ince doğrayalım. Geniş bir kabın içine doğradığımız tüm malzemeyi ve haşlanmış nohutları alalım. Sos malzemelerini bir diğer kapta iyice karıştıralım. Salata malzemelerinin üzerine sosu ekleyip harmanlayalım. Salatamızı servis tabağına alalım üzerini istediğimiz şekilde süsleyip servise hazır hale getirelim. 

Afiyetler olsun.











 

2 yorum:

  1. Merhabalar canım benim. Yine özlettin kendini. Salata harika görünüyor. İnanılmaz iştah açıcı :) Ellerine sağlık. Seni çok ama çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
  2. Buseciğim canım çok teşekkür ederim. Ben de seni çok seviyorum.
    Sevgiyle :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...