6 Nisan 2015 Pazartesi

Portakallı Un Helvası

Merhabalar...:))

Öncelikle hepinize musmutlu bir hafta diliyorum. Haftaya tatlı bir başlangıç yapalım dedim ve nefis bir tatlı tarifi ile geldim karşınıza. Biz ailecek un helvasına bayılırız. Hele o evi saran mis kokusu yok mu, beni benden alır gerçekten...:) Bu inanılmaz lezzete bir de portakal eşlik ederse, o un helvası tam bir lezzet karnavalı olur. Bence muhteşem bir uyum. Sizler de en kısa zaman da deneyin. Bana hak vereceksiniz...:))

İnanılmaz lezzetli portakallı un helvası tarifim şöyle,







Malzemeler :

  • 1,5 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 çorba kaşığı ince rendelenmiş portakal kabuğu
Üzeri için,
  • Toz antep fıstığı


Yapılışı :

Tencereye yağımızı koyalım. Unu ilave edip pembeleşene kadar kavuralım. Suyu ve toz şekeri ilave edelim. Suyunu çekene kadar karıştıralım. Helva tencerenin içinde toplanmaya başladıktan sonra 2 - 3 dk. daha karıştırıp ocağın altını kapatalım. En son portakal kabuğu rendesini ekleyip karıştıralım. Tencerenin üzerine kağıt havlu örtüp 10 dk. dinlendirelim. Helvamızı toz antep fıstığı ile süsleyip servis edelim.


Afiyet Bal Olsun...:)













15 yorum:

  1. Un helvasına da bayılırım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Eğer un helvasını seviyorsanız bir de böyle deneyin. Sevgiler,

      Sil
  2. Ellerine saglık Seldacım, irmigi portakallı denemistim, un helvası aklıma gelmemisti. Bir ara denemek lazım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Gözdeciğim. Mutlaka dene canım. Nefis oluyor. Sevgilerimle,

      Sil
  3. Selda hanım ilk defa duydum portakallı un helvasını mutlaka deniycem. Çok hoş görünüyorlar. Ellerinize sağlık. Sizi severek takip ediyorum. Almanya' dan kucak dolusu sevgiler. Emine Yılmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Emine hanımcım. Mutlaka deneyin inanılmaz lezzetli oluyor. İzmir' den de Almanya' ya kucak dolusu sevgiler...:))

      Sil
  4. Seldacım canım benim yine harika bir tarif. Ya her tarif bu kadar güzel mi olur...:-) Sen en sonunda bana kilo aldırcaksın vallahi. Şaka bir yana bayıldım. Kokusu buralara kadar geldi. Ellerine sağlık canım benim. Seni çok seviyorum ve kocaman öpüyorummmm....:-) *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem canım benim bunlar kilo aldırmaz ki. Tadımlık yiyicez...:) Canım un helvasını bir de böyle dene bayılacaksın. Sevgiler ve en kocamanından öpücükler sana....:))))))

      Sil
  5. Fikir harika, kulağa çok güzel geliyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Eminim çok güzel bir aroma vermiştir... Ellerinize sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle mis kokulu ve de çok lezzetli. Tavsiyemdir mutlaka deneyin.
      Sevgiler,

      Sil
  7. çok güzel görünüyor, yapasım geldi.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. oyyy canım çekti vallahi:) ellerine sağlık canımmm. Kocaman öperim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...