21 Nisan 2021 Çarşamba

Kakaolu Fındık Ezmeli Kurabiye



Merhabalar herkese, 

Sizlere pastanelerden aldığımız kadar lezzetli bir kurabiye tarifi vereceğim. Ben daha önce bu kurabiyeyi niye yapmadım diye çok hayıflandım. İnanın hiç abartmıyorum muhteşem. Bir tane kesinlikle yetmiyor benden söylemesi. Hem çok pratik olması sebebiyle de çok güzel. Tamamen evdeki malzemeler ile hazırlayabileceksiniz. Ben Seğmen Gıda'  nın kakaolu fındık ezmesi ile hazırladım kurabiyelerimi. Sizler isterseniz marmelat da kullanabilirsiniz. En kısa zamanda deneyin yorumlarınızı bekliyorum :)

Haydi hep birlikte kakaolu fındık ezmeli  kurabiyeleri nasıl hazırlamışım bir bakalım,



                  


                  


                 

       


Malzemeler :


  • 2 kahve fincanı pudra şekeri
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • 100 gr tereyağı
  • Limon kabuğu rendesi
  • 2 çorba kaşığı tepeleme buğday nişastası
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un

Bulamak için,

  • Yumurta akı
  • Kırık fındık


Üzeri için,
  • Seğmen gıda kakaolu fındık ezmesi


Yapılışı :

Geniş bir kabın içine pudra şekeri ve oda ısısında olan tereyağını alıp iyice karıştıralım. Daha sonra yumurta ve sıvı yağı ekleyip karıştırmaya devam edelim. Elediğimiz un, kabartma tozu,vanilyayı ve limon kabuğu rendesini de ilave edip iyice yoğuralım. Cevizden küçük parçalar alıp elimizle şekil verelim. Kurabiyeyi önce yumurta akına sonra kırık fındığa bulayıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine alalım. Tam ortasına parmağımızla çukur yapalım. 160 C önceden ısıtılmış fırında kurabiyelerimizi hafif pembeleşinceye kadar pişirelim. Fırından çıkan kurabiyelerimizin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra çukur olan kısımlarına kakaolu fındık ezmesini yerleştirelim. Ve muhteşem lezzetli  kurabiyelerimiz artık servise hazır.


Afiyet Olsun :)



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...